سخنگوی کمیسیون عمران: مجلس با “تسهیلات بانکی” کاهش ۱۵درصدی بودجه عمرانی را رفع می‌کند

گروه استان‌ها ــ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به کاهش بودجه عمرانی کشور در سال جاری، مقرر شد بین ۲۰ تا ۲۵ درصد تسهیلات بانکی در حوزه مسکن به کمک حوزه عمرانی بیاید.

سید البرز حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  زنجاناظهار داشت: متاسفانه در سال 1400 در میزان بودجه عمرانی 11 تا 15 درصد کاهش وجود دارد چرا که در سال 99 قریب به 115 هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته بود اما در بودجه سال جاری این رقم به 104 هزار میلیارد تومان افت یافت.

وی با بیان اینکه سعی شد در بودجه از محل منابع تسهیلات بانکی برای کمک در حوزه عمرانی استفاده شود افزود: مقرر شد بین 20 تا 25 درصد تسهیلات بانکی در حوزه مسکن به کمک حوزه عمرانی بیاید که این امر خود گشایش جدیدی را در این حوزه ایجاد کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطر‌نشان کرد: همچنین در راستای کمک به حوزه عمرانی طرح مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس تدوین شد که با به اجرا درآمدن آن منابع درآمدی برای این حوزه تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجلس در زمینه موضوعات مختلف تصمیم‌های اساسی گرفته است و یکی از آن‌ها نیز در راستای مسائل ملی و طرح دو فوریتی خروج از پروتکل‌های الحاقی است، گفت: تقریبا با توجه به شرایط حاکم بر کشور، مجلس ایثار کرد و شرایطی از لحاظ سیاسی بر کشور وارد شد چرا که تدوین این طرح اهمیت ملی را نشان می‌داد.

حسینی با بیان اینکه مجلس برای اصلاح ساختار بودجه که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار داشت طرح جدیدی ارائه داده است، عنوان کرد: در بحث ساختار بودجه باید از وابستگی به نفت فاصله می‌گرفتیم و به سمت منابع و پایه‌های درآمدی جدید همانند مالیات حرکت می‌کردیم که بر روی این موضوع نیز اقداماتی انجام و طرح دو فوریت آن نیز مصوب شد هر چند شرایط برای بودجه 1400 نرسید اما امیدواریم که این طرح شاکله بودجه را تغییر دهد و مجلس نیز مصمم است تا از حیث کارشناسی آن را مورد تغییر قرار دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *