طرح ساخت ۴ میلیون مسکن چگونه عملی می‌شود؟

ایسنا/خوزستان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی یک پروژه بسیار بزرگ و زمانبر است و اکنون برای به نتیجه رسیدن این طرح زود است و نتایج این طرح در ۲ یا ۳ سال آینده نمود پیدا خواهد کرد.

حمیدرضا سهرابی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در هر جایی از کشور که زمین مناسب تامین شده و متقاضیان موثر معرفی شده‌اند، تلاش شده تا اجرای پروژه‌های مسکن ملی با بیشترین سرعت اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شده است، افزود: در این طرح حدود ۱۱۰ هزار متقاضی معرفی شده و زمین برای آن‌ها تامین شده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به اقدامات انجام‌شده در بحث عملیات اجرایی این ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور، به زودی و مرحله به مرحله شاهد افتتاح این واحدها در سراسر کشور خواهیم بود.

سهرابی عنوان کرد: در تیرماه امسال اولین مرحله افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور انجام شد و با توجه به روندی که در حال انجام است تا پایان سال ۳ هزار واحد مسکونی در این طرح افتتاح خواهند شد.

وی در خصوص عملیاتی شدن وعده دولت در خصوص ساخت ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم عنوان کرد: براساس برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، ساخت ۴۰۰ هزار واحد به بنیاد مسکن واگذار شده است. در این زمینه در بحث ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی مردم پای کار هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: در بخش شهری نیز معادل پروژه‌هایی که به ما زمین تخصیص داده و متقاضی موثر معرفی شده است کار ساخت واحدهای مسکونی اجرایی شده است.

سهرابی عنوان کرد: دیگر دستگاه‌های اجرایی مسئول در ساخت واحدهای مسکونی نیز در حال انجام پروژه‌های خود هستند. پروژه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی یک پروژه بسیار بزرگ و زمانبر است و اکنون برای به نتیجه رسیدن این طرح زود است و نتایج این طرح در ۲ یا ۳ سال آینده نمود پیدا خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *