عامل اصلی افزایش قیمت مسکن مشخص شد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر با افزایش ۴۰ درصدی مصالح ساختمانی قیمت مساکن به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، صدیف بدری اظهار داشت: در حال حاضر با افزایش ۴۰ درصدی مصالح ساختمانی قیمت مساکن به طور قابل توجهی افزایش یافته است که این مسئله نیازمند اجرای برنامه‌های سیاستی برای مهار دلال‌بازی بازار مسکن است.

وی با اشاره به این که باید دست سوداگران را از بازار مسکن هر چه سریع‌تر بیرون بکشیم افزود: با توجه به این که افزایش قیمت مصالح ساختمانی قیمت تمام شده مسکن را افزایش داده در این راستا بازار چند روز آینده مسکن قابل پیش‌بینی نخواهد بود که به همین منظور باید برنامه‌های نظارتی در این زمینه تشدید شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مجلس در راستای حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه پیگیری‌های لازم را مستمر انجام می‌دهد تا بتوانیم با پایین آوردن قیمت آن شرایط اقتصادی مناسبی را در ماه‌های آینده در سطح کشور محقق کنیم.

بدری بیان کرد: بخشی از مشکلات مسکن مربوط به بخش اقتصادی است که در این زمینه درصدد هستیم آثار منفی بر حوزه مسکن را به حدأقل رسانده و در راستای رفع مشکلات مردم که در بلاتکلیفی به سر می‌برند برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در راستای ساماندهی به وضعیت موجود برنامه‌های اساسی تدوین شده و در این راستا درصدد هستیم از سیاست‌های مناسب بهره‌مند شده و وضعیت اقتصادی مردم را به حالت متعادل برسانیم چرا که به خاطر نقدینگی مردم هر جا احساس می‌کنند منفعت دارند به آن سمت می‌روند و این مسئله سبب افزایش قیمت در آن عرصه می‌شود.

بدری گفت: در راستای ایجاد مشکلات در بازار مسکن عواملی همچون تنظیم بازار دخیل بوده است که سبب شده تولید مسکن با مشکلات اساسی مواجه شود و با افزایش قیمت‌ها و نابسامانی‌ها در این زمینه مواجه شویم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *