عضو کمیسیون عمران مجلس: ‌طرح جهش تولید و تامین مسکن را در دست بررسی داریم

اصفهان-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون طرح جهش تولید و تامین مسکن را در دست بررسی دارد که رسیدگی به آن نیاز به عواملی پیش‌زمینه‌ای است تا خلا تامین مسکن پر شود.

رحمت الله فیروزی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به تاثیر گرانی مصالح ساختمانی بر قیمت مسکن اظهار داشت: دولت باید مانند دیگر موارد مرتبط، قیمت مصالح ساختمانی را کنترل کند و نقش اصلی در کنترل قیمت‌ها به نحوه عملکرد دولت باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه زمانی قیمت مناسب می‌شود که تقاضا کم شود، تصریح کرد: تا زمانی که عرضه کم و تقاضا زیاد باشد قیمت‌ها بالا می‌رود و باید تلاش کنیم در حوزه مسکن، مصالح و مواد اولیه را با برنامه‌ریزی تامین کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: کمیسیون طرح جهش تولید و تامین مسکن را در دست بررسی دارد که رسیدگی به آن نیاز به عواملی پیش‌زمینه‌ای است تا خلا تامین مسکن پر شود.

وی ادامه داد: این پیش‌نیازها برای اجرایی شدن این طرح، تامین زمین، تسهیلات لازم، مصالح ارزان قیمت و … است که مانند یک پازل به یکدیگر مرتبط هستند؛ از سویی دیگر انبوه‌سازان و کسانی که تمکن مالی دارد نیز می‌توانند در این زمینه یاری‌رسان باشند.

فیروزی‌پور با اشاره به شرط موثر بودن این قوانین و طرح‌ها گفت: وجود زیرساخت‌ها، بانک مرکزی، پشتیبانی مالی بانک‌ها برای اراده وام و شرایط اقتصادی کشور ، تامین آهن‌آلات و مصالح و همه این موارد برای علمیاتی شدن این طرح نیاز است اما بازهم به نحوه و عملکرد دولت برمی‌گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *