شرکت گرگان سفال امید با تجهیز کارخانه با مدرنترین دستگاه های روز دنیا و استخدام پرسنل بسیار مجرب و  تحصیل کرده درقسمتهای حساس تولید پس از طی مراحل تولیدی که در زیر شرح داده میشود، محصولات با کیفیت بسیار بالایی را تولید می نماید:
1- تهیه خاک و حمل به کارخانه و دپو آن:
کارخانه گرگان سفال امید با دقت و حساسیت بسیار بالایی خاک مناسب را از معادن خاک رس  اطراف  شهر گرگان که دارای مجوز بهره برداری از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت میباشد انتخاب نموده و پس از اینکه خاک مورد نظر  تمامی آزمایشات مرتبط را با نتایج مثبت پشت سر گذاشت، در دو نوع خاک قرمز و زرد خریداری می نماید.
2- آماده سازی خاک
اگرچه کیفیت بالای خاک های خریداری شده در این شرکت(خاک با دانه بندی ایده آل با کمترین میزان ناخالصی های مضر در کیفیت محصول)  کیفیت بالای محصولات را درهر نسبتی از خاک زرد و قرمز تضمین مینماید ولی باتوجه به سلایق مشتریان در داخل و خارج استان در خصوص رنگ محصولات تولیدی، خاک زرد و قرمز  به نسبتهای مورد نظر ( که ابتدا در آزمایشگاه مجهز کارخانه مشخص میگردد) توسط لودر  مخلوط و چندین بار پشت و رو شده و سپس به داخل باکس فیدر(سیلوی ابتدای خط تولید) ریخته میشود.
3- آماده سازی گل و شکل دهی خشت خام
از همان ابتدای خروج خاک از باکس فیدر مراحل خردکنی و افزودن رطوبت همراه با همزن های متعدد آغاز میشود. بمنظور افزایش کیفیت محصولات، خاک در 2 مرحله توسط دستگاه والس مجهز به فن آوری تراش و تنظیم دهانه خروجی، به زیر یک میلیمتر آسیاب شده و در 3 مرحله(ابتدا، وسط و انتهای خط) آب به میزان ایده آل تولید به خاک افزوده شده و همزان توسط همزنهایی مدرن، میکس میگردد و سپس در مرحله پایانی گل آماده شده وارد دستگاه وکیوم شرکت marando با فشار منفی بسیار بالا شده و در آنجا هرگونه خلا و آب میکس نشده از گل حذف میگردد. فشار منفی بسیار بالای دستگاه وکیوم در کارخانه گرگان سفال امید باعث فشردگی بسیار بالای گل و افزایش کیفیت محصولات تولیدی به لحاظ جذب آب و استحکام محصولات میشود. در مرحله بعدی گل تولید شده از وکیوم وارد اکسترودر دستگاه شده و توسط قالب نصب شده به اشکال مورد نیاز مشتری به صورت خشت خام بیرون می آید.
4- خشک کردن
با توجه به تکنولوژی بسیار پیشرفته و بروز دستگاه های کارخانه گرگان سفال امید و با توجه به برنامه ریزی علمی و بسیار دقیق پروسه گرمادهی خشت های خیس (که حدود 15 الی 20 درصد رطوبت دارد) عملیات خشک شدن خشت ها به صورت همگن، سریع، کم مصرف و باکمترین ضایعات صورت میپذیرد. لازم به ذکر است که اعلام گردد فن آوری دستگاه ها و برنامه ریزی گرمادهی  خشک کن های این کارخانه منحصر به فرد میباشد.
5- پخت:
مرحله پختن خشت های خشک شده بسیار حساس میباشد و نیاز به پرسنل بسیار باتجربه دارد که شرکت گرگان سفال امید از این موهبت برخوردادمیباشد و این موضوع  محصولات با کیفیت پخت بسیار بالا با کمترین میزان مصرف انرژی را تضمین مینماید. روش پخت در کارخانه گرگان سفال امید، کوره هوفمان میباشد.
6- بارگیری
کارخانه گرگان سفال امید به منظور ارائه محصولات با بالاترین کیفیت به مشتریان خود، همواره پرسنلی را مسئول جداسازی محصولات درجه 2 از درجه 1 مینماید تا بار بصورت یکدست به مشتریان عرضه گردد.
لازم به ذکر است تمامی مراحل تولید توسط پرسنل حرفه ای و با تجربه شرکت بصورت دائمی(حضور فیزیکی یا دوربین های مدار بسته) رصد میشود و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، در کمترین زمان ممکن،  فرم ایده آل روند تولید  بازیابی میگردد.

7- بازرسی از مشتریان:
همواره به صورت دوره ای و برنامه ریزی شده ای،  نمایندگان کارخانه گرگان سفال امید از مشتریان خود در سراسر استان و خارج استان و در تمام فصول سال بازدید به عمل می آورد و میزان رضایت آنها، پیشنهاداد و انتقادات آنها را جویا میشود.
کارخانه گرگان سفال امید رضایت مشتری را سرلوحه اهداف خود قرار میدهد.