قیمت میلگرد در ترکیه کاهش یافت

تقاضای داخلی ترکیه برای میلگرد ضعیف و قیمتها ۴۰ لیر کاهش و ۳۸۰۰ لیر درب کارخانه ارزیابی می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، بهای بیلت CIS ثابت و در محدوده ۳۹۷ دلار فوب دریای سیاه ارزیابی می شود در حالیکه تولیدکنندگان روسیه و اوکراین قیمت ۴۰۰ تا ۴۱۰ دلار فوب را پیشنهاد و اعلام می کنند ولی تقاضا در بازار ضعیف است.

روسیه یک محموله بیلت به عربستان به بهای ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار فوب فروخته و اوکراین بیلت خود را ۳۹۰ تا ۳۹۵ دلار فوب به شمال آفریقا و احتمالا کشور تونس فروخته است. قیمت بیلت ۴۲۰ دلار CFR تونس شنیده می شود.

تحرکاتی برای خرید بیلت در منطقه منا دیده می شود در حالیکه بازار چین تحت فشار افت قیمت ها در معاملات فیوچر و نیز افزایش موجودی میلگرد فولادسازان است. بنابر این هدفگذاری خرید چینی ها کمتر از ۴۴۰ دلار CFR باقی مانده است. اگرچه بیلت تانگشان با ۱۰ یوان افزایش، ۳۴۱۰ یوان در تن معامله شده است.

یشنهاد رسمی ویتنام برای بیلت صادراتی، ۴۵۰ دلار فوب بود ولی یک محموله به قیمت ۴۴۲ دلار فوب به فروش رسید. قیمت داخلی بیلت ویتنام ۴۲۳ تا ۴۲۵ دلار است.

همچنین بیلت وارداتی در ترکیه ۴۱۵ تا ۴۲۰ دلار CFR شنیده می شود در حالیکه خریداران منتظر قیمت های قراضه هستند که در روزهای قبل ۲۸۰ دلار ثابت بود.

اما بازار خرید اسلب بسیار داغ است و به علت محدود بودن عرضه و اسلب در دسترس، قیمت ها روند صعودی داشت.

برای هر تن اسلب با ۱۰ دلار افزایش هفتگی ۴۳۰ دلار فوب دریای سیاه تحویل اکتبر و نوامبر ارزیابی می شود و به نظر می رسد فعالان در حال تکمیل فروش اکتبر هستند.

تقاضای چین برای اسلب قوی است و با توجه به دورنمای مثبت تقاضا برای محصولات تخت در چین به نظر می رسد معاملات جدید در قیمت های بالاتری بسته شود.

روسیه یک محموله اسلب را ۴۴۵ دلار CFR چین فروخت و اکنون ۴۵۰ دلار CFR چین مذاکره می شود. هند نیز اسلب را ۴۳۷ دلار تحویل چین پیشنهاد داد. خریداران اسلب ترکیه اما کمی از قیمت ورق در اروپا و قیمت های قراضه نامطمئن هستند.

قیمت HRC ترکیه ۴۹۰ تا ۵۰۵ دلار فوب ثابت بود و ترک ها منتظر برگشت خریداران اروپایی از تعطیلات هستند.

اسلب اوکراین ۴۴۵ دلار تحویل ترکیه پیشنهاد شده است.

گفتنی است، میلگرد در امارات با افزایش ۲ دلاری ۴۶۸ دلار درب کارخانه اعلام می شود. میلگرد چین اما کماکان ثابت و ۴۵۵ دلار پیشنهاد می شود که با شرایط آسیا غیر قابل رقابت و فروش است. صادرات میلگرد روسیه ضعیف و از تقاضا و قیمت بالای بازار داخل تبعیت می کند. پیشنهاد اوکراین ۴۴۰ تا ۴۵۰ دلار فوب برای میلگرد ثابت بود.

تقاضای داخلی ترکیه برای میلگرد ضعیف و قیمتها ۴۰ لیر کاهش و ۳۸۰۰ لیر درب کارخانه ارزیابی می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *