مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد/ ۵ میلیون مسکن طی ۵ سال ساخته می‌شود

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه احمد اصغری مهرآبادی به‌عنوان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد. وی از سال ۸۶ تا ۹۲ مدیرعامل این سازمان بود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود محمودزاده با اشاره به ابلاغ برنامه 5 سال آینده حوزه مسکن برای ساخت 5 میلیون واحد مسکونی، اظهار کرد: این تصمیمات از برنامه های بلند مدت حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی است و به یک دولت خاص تعلق ندارد.

وی با اعلام این‌که تاکنون موفق به تامین زمین برای حدود 200 هزار واحد طرح ملی مسکن شده ایم به مشکلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان منابع طبیعی اشاره  کرد و افزود: بر اساس تفاهم اولیه مقرر شده حدود 250 هزار هکتار زمین از سازمان منابع طبیعی به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود اما در جلسات مشترکی که در دولت تشکیل شده وزیر جهاد کشاورزی برای انتقال حدود 750 هزار هکتار زمین دیگر نیز اعلام آمادگی کرده است

وی همچنین احمد اصغری مهرآبادی را فرزند خوشنام وزارت راه و شهرسازی نامید که دوباره به خانه خود در سازمان ملی زمین و مسکن بازگشته و با آشنایی کامل با وظایف و ظرفیت های این سازمان می تواند بیش از پیش در رسیدن به اهداف عالی نظام مثمر ثمر باشد.

مهرآبادی مدیرعامل جدید سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به وظایف قانونی این سازمان در اساسنامه آن گفت: در زمان حاضر یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن سازمان ملی زمین و مسکن بحث شناسایی، تامین و تحصیل زمین است که به شرط استفاده از ظرفیت های شورای مسکن استان ها قابل اجرا خواهد بود.

مهرآبادی با اشاره به اینکه شورای مسکن استان از اختیارات بسیار وسیع قانونی برخوردار است افزود: اختیارات قانونی این شورا در حوزه تامین زمین، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی، مصالح ساختمانی، مجوزها و عوارض می باشد و این شوراها می توانند دستگاه های ذیربط حوزه مسکن را فعال کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بحث مهم دیگر در حوزه وظایف سازمان ملی زمین و مسکن را هماهنگی و همکاری این سازمان با سازمان ثبت اسناد برشمرد و اظهار داشت: براساس آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی، سازمان ثبت اسناد مکلف است نسبت به انتقال اسناد زمین های دستگاه ها به نام وزارت راه و شهرسازی اقدام کند که در این خصوص مدیران حوزه املاک باید به طور فعال و جدی نسبت به شناسایی و پیگیری اخذ اسناد اراضی عمل کنند.

مهرآبادی با بیان این‌که اتمام پروژه های نیمه تمام مسکن مهر یکی دیگر از وظایف اصلی و اولویت های سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: باید تلاش مضاعفی در تحقق وعده ای که به مردم داده ایم، داشته باشیم.

به گزارش تسنیم،‌ مهرآبادی بهمن‌ماه سال 86 تصویب هیات وزیران برای مدت سه سال به عنوان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن انتخاب شد. با ورود علی نیکزاد به وزارت مسکن و شهرسازی مهرآبادی برای سه سال دیگر یعنی تا سال 92 در سمت خود ابقاء شد. مهرماه سال 92 در دوره عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی جای خود را به سیدمحمد پژمان داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *