معاون بنیاد مسکن کشور در نهاوند: ساخت هر واحد ۱۰۰ متری مسکن ملی ۳۸۰ میلیون تومان هزینه‌ دارد

گروه استان‌ها-معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: برای ساخت هر واحد مسکن ملی در کشور با توجه به شرایط تورمی بین ۳۳۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان پول لازم است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، جواد حق شناس ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه طرح اقدام ملی مسکن شهر نهاوند در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: پروژه‌های 274 و 45 واحدی شهرک شهید حیدری نهاوند از طریق اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در قالب طرح  اقدام ملی تأمین مسکن  احداث می‌شوند.

وی گفت:از مجموع 400 هزار واحد مسکن ملی که قرار است از سوی دولت در کل کشور ساخته شود 138 هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می‌شود.

معاون بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: برای اجرای این طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران مسئولیت احداث 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر 100 هزار نفر و 38 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر را بر عهده‌گرفته است.

حق شناس افزود: تاکنون از سوی این بنیاد زمین مورد نیاز  برای 64 هزار واحد مسکونی تأمین شده و 40 هزار نفر از متقاضیان نیز مبلغ اولیه 40 میلیون تومان خود را واریز کرده‌اند تا در نهایت برای هر واحد 100 میلیون تومان وام دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در طرح مسکن ملی 11 هزار واحد نیز به صورت خودمالک هستند که تا کنون 5 هزار نفر از آنها تعیین تکلیف شده‌اند، از آغاز نام نویسی از متقاضیان مرحله دوم مسکن ملی خبر داد و گفت: برای اجرایی شدن مرحله دوم تا کنون در 50 شهر کشور زمین مورد نیاز برای متقاضیان شناسایی شده  است و به زودی کار نام نویسی از آنها  آغاز خواهد شد.

حق‌شناس در رابطه با آخرین وضعیت طرح مسکن ملی در استان همدان افزود: در استان همدان مجموعاً 4500 متقاضی وجود دارد که تا کنون 980 نفر از آنها واجدشرایط شناخته شده اند که872 نفر آنها مبلغ 40 میلیون تومان سهم اولیه خود را واریز کرده اند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور  بیان کرد: ساخت این واحد مسکونی با اولویت در شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن است و متقاضیان می‌توانند مطابق آیین‌نامه اجرایی و قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن، برای استفاده از طرح اقدام کنند.

وی تأکید کرد: این طرح در سه قالب ؛ گروه ساخت، خودمالکین و انبوه ساز اجرا خواهد شد و نهاوند  نخستین شهرستان استان با بیشترین  مساحت زمین است که پروژه در حال اجرا دارد.

حق شناس بیان کرد: وام در نظر گرفته شده برای  این واحدها، 100 میلیون تومان تسهیلات ساخت به ازای هر واحد، در هیئت دولت به تصویب رسید و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی گفت: تاکنون در مرحله اول به همه متقاضیان ابلاغ شده که 40 میلیون تومان در بانک عامل افتتاح حساب و واریز کنند که قرار است تا پایان ماه جاری، همه متقاضیان طرح اقدام ملی، مرحله اول واریزی را انجام دهند؛ در غیر این صورت از ادامه طرح کنار گذاشته می‌شوند هرچند برخی متقاضیان نیز تا کنون 30 تا 40 میلیون تومان مرحله دوم را هم واریز کرده‌اند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: قرار بود با مجموع آورده 70 تا 80 میلیون تومان به انضمام تسهیلات 100 میلیون تومانی که در زمان تحویل، این وام از سازنده به متقاضی منتقل می‌شود، مجموعاً 170 تا 180 میلیون تومان هزینه ساخت این واحدها از متقاضی ظرف دو سال دریافت شود که به‌طور متوسط هزینه‌ای ماهانه 2.9 تا 3 میلیون تومان به خانوارها تحمیل می‌کند.

وی عنوان کرد: هزینه زمین نیز به دو صورت 99 ساله یا فروش اقساطی 10 ساله از متقاضی دریافت می‌شد که  افزایش هزینه تمام شده ساخت مسکن ملی برای واحدهای دو طبقه تا متری 3.3 میلیون برآورد شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *