موفقیت طرح جهش تولید مسکن در گرو تشکل وزارتخانه مستقل است

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان خواستار تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت مسکن برای اجرای برنامه‌های مجلس در بخش مسکن کشور شد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرشید پورحاجت با یادآوری این‌که ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی آسیب جدی به حوزه مسکن وارد کرده است، اظهار کرد: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم فکری اساسی برای احیای وزارت مسکن و شهرسازی بکنند.

وی ادامه داد: اگر قرار است برای مسکن محرومان برنامه‌ریزی و سالانه  360 هزار میلیارد تومان به بخش مسکن تسهیلات پرداخت شود، این برنامه نیازمند یک وزارت مستقل به نام مسکن و شهرسازی است.

وی با بیان این‌که  به این ترتیب وزارت مسکن و شهرسازی برنامه‌های مجلس را پیگیری خواهد کرد: به نظر می‌رسد این‌که برای مسکن سیاست‌ورزی می‌شود کار عاقلانه‌ای است. در تمام کشورها برای حوزه مسکن تدابیری ویژه‌ای در نظر گرفته می شود. در ایران نیز قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در سال 87 تصویب شد، اما ابزارهای اجرایی این قانون پیش بینی نشد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با باین این‌که طرح مسکن مهر از دل قانون ساماندهی بیرون آمد،‌گفت: نیازمند یک بازنگری در قانون ساماندهی هستیم.

پورحاجت با اشاره به طرح جهش مسکن، اضافه کرد: در این طرح فراموشی بخش تولید در دل کمیته‌ها و کانون‌های تصمیم‌گیری یکی از انتقادات وارد به آن است. در سال 89 با توجه به تفاهمنامه سه جانبه و چهارنبه انبوه‌سازان با وزارت راه و شهرسازی به دولت تکلیف شد تا بخش خصوصی در تمام جلسات شورای مسکن حضور داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *