نوبت ثبت نام مسکن ملی به تهرانی‌ها رسید

تهران – ایرنا – با اتمام ۶ مرحله از ثبت‌نام مسکن ملی در بیش از ۲۸ استان تا روز جمعه، ثبت‌نام هفتمین فاز از مسکن ملی برای مردم استانهای تهران، قزوین و البرز از روز شنبه ۳۰ آذر آغاز می‌شود.

مردم پایتخت می‌توانند از روز شنبه ۳۰ آذر با ورود به سامانه https://tem.mrud.ir/ در این طرح ثبت نام کنند.

سایت مسکن ملی فعلا برای مردم تهران، شهرهای پرند و پردیس را به عنوان محل ساخت خانه‌های طرح اقدام ملی معرفی کرده است اما این احتمال وجود دارد که در شهرهای اندیشه ،دماوند، اسلامشهر و شهریار نیز مسکن ملی ثبت نام شود.

خانه‌های مسکن ملی در شهر تهران ساخته نخواهد شد و پروژه تهرانسر که با حضور رئیس‌جمهوری در شهریور ماه امسال افتتاح شد به صورت مشارکتی ساخته می‌شود.

پروژه‌هایی که اکنون از متقاضیان خانه تحت عنوان مسکن ملی ثبت نام می‌شود بر اساس فروش اقساطی است و با شرایط ایده‌آل واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله از متقاضیان ثبت نام می‌شود و برای دهک های متوسط است.

پروژه مسکن تهرانسر به صورت مشارکتی ساخته می‌شود و باید سهم دولت و بخش خصوصی به عنوان سازنده این واحد تعیین شود و نهایتا نحوه واگذاری برای دهکهای یک تا ۳ مشخص خواهد شد.

در  طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده احداث شود.

مرحله اول ثبت نام مسکن‌ ملی از روز ۱۶ آذر آغاز شد و تا پایان همین ماه ادامه دارد و همزمان مرحله دوم برای استاهایی که زمین های جدیدی در آنها آماده سازی شده است آغاز می‌شود.

شرایط ثبت نام مسکن ملی برای مردم تهران، البرز و قزوین نیز مثل سایر استانها است.

متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است.

 سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *