واگذاری زمین رایگان برای ساخت مسکن مددجویان/ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد گفت: در راستای طرح ملی جهش تولید مسکن، سالانه ۹۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد احداث خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سعید زارع‌زاده از برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکن مددجویی در چهار سال آینده خبر داد و افزود: این طرح از سال آینده آغاز می‌شود و سالانه ۹۰ هزار واحد واحد مسکن برای مددجویان ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۹۰ هزار واحد مسکن، حدود ۶۰ هزار واحد در شهرها و ۳۰ هزار واحد در روستاها احداث می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد با بیان اینکه تامین زمین در مناطق شهری مهمترین چالش ساخت مسکن مددجویان است، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است که زمین رایگان برای ساخت مسکن مددجویان در قالب طرح جهش تولید مسکن در اختیار قرار گیرد. همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض برای تسریع در ساخت واحدها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد و بنیاد مستضعفان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مددجویی، خاطرنشان کرد: ساخت ۳۵۰۰ واحد در قالب این تفاهم‌نامه آغاز شده و ۶۵۰۰ واحد باقی‌مانده نیز در مرحله اخذ پروانه ساخت و تشکیل پرونده تسهیلات است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد گفت: تحویل تمام ۱۰ هزار واحد تا پایان سال ۱۴۰۱ یا اوایل سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *