وزیر راه: سود تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی مسکن کاهش خواهد یافت

بندرعباس – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی گفت: سود تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی مسکن یکی از مباحث مطرح در نشست شورای اقتصاد با ریاست رییس جمهور بود و در نشست با رییس کل بانک مرکزی تاکید شد این رقم در سال جاری کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش شنبه شب در حاشیه بهره برداری از ۸۱۰ واحد مسکن مهر باقی مانده از حدود ۱۲ سال قبل با ارزش روز ۸۱۰ میلیارد تومان، با بیان این مطلب افزود: این درصد سود به میزان گذشته و کمتر از آن باز خواهد گشت و از سوی دیگر افزایش میزان وام هم در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: اما با روش های دیگری درصدد تکمیل مسکن های نهضت ملی هستیم که به مرور زمان اعلام می شود و می توان به مشارکت با نهادهای عمومی و بانک ها و انبوه سازان اشاره کرد.

بذرپاش اضافه کرد: عزمی در راستای اتمام طرح های باقی مانده از ۱۲ تا ۱۳ سال قبل طرح مسکن مهر که از ۱۳ درصد تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند بوجود آمده تا این خانه‌ها به اتمام رسیده و تحویل صاحبان شان شود و با دستور رییس جمهور این کار در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیاری از این افراد پرداختی ها را در گذشته انجام داده بودند و به عنوان دولت موظف بودیم طرح ها را به اتمام برسانیم، برای اتمام این منازل با قیمت های امروز باید مبلغ فراوانی تامین اعتبار می شد که از محل های مختلفی انجام شد.

بذرپاش ابراز کرد: امروز هم در شهر بندرعباس ۸۱۰ واحد از مسکن های مهر باقی مانده تحویل متقاضیان شد که از ۸۰ تا ۱۰۸ متری هستند. اتمام مسکن ها مهر باقی مانده از گذشته جزء اولویت های کاری وزارت راه و شهرسازی است و به همان میزان که طرح های نهضت ملی مسکن درحال انجام است اتمام مسکن های مهر باقی مانده هم پیگیری می کنیم که تحویل متقاضیان بشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *