وزیر راه و شهرسازی: زمین نهضت ملی مسکن به میزان کافی تامین شده است

بندرعباس – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین به میزان کافی برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است و الحاق‌های زمین به محدوده شهری بندرعباس برای انجام کارهای با ظرفیت بالاتر و احداث منازل ویلایی‌ها و تک واحدی‌ها کمک می‌کند.

به گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش در نشست شورای مسکن هرمزگان در خصوص منازل ساخته شده ای که مشکل انشعاب برق و نصب کنتور دارند، افزود: درخصوص انشعاب‌های آب و برق هم با وزیر نیرو هماهنگی انجام شده و مسئله مسکن‌های مشکل دار در این بخش، سال آینده حل می‌شود.

وی بیان کرد: وزارت نیرو هم منتظر ۵۰۰ میلیون یورو تهاتر است که کارهای آن انجام شده و با کمک استاندار هرمزگان هرجایی هم که می‌توان کار را پیش برد اینکار انجام شود تا مردم معطل نشوند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص قرمز نشدن فرم ج کسانی که در ابوموسی ساکن هستند و اقدام به خانه سازی در آنجا می کنند هم گفت: قرمز نشدن فرم ج ساکنان جزیره ابوموسی سخن درستی است که پیشنهادهای استان در این زمینه اخذ و مصوب شود.

بذرپاش در خصوص شهر جدید علوی هم بیان کرد: در واگذاری زمین ها برای ساخت منازل به ظرفیت زیرساخت ها توجه شود. همچنین باید بررسی شود چرا تنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ خانوار از این شهر استقبال کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: چند تصمیم بزرگ و ملی باید در حوزه بنادر گرفته شود تا فرصت بزرگ و بی نظیر کشور به فعلیت برسد. جبران عقب ماندگی‌ها کار سخت اما شدنی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هر چه بتوان در این زمینه کار کرد خوب است و مراحل برای فعالیت سرمایه گذاران در این بخش تسهیل شده است و تاکید شده روش ها آسان شود و زمینه برای سرمایه گذاری هم در زمینه توسعه بنادر موجود و هم در زمینه ایجاد بندرهای جدید وجود دارد و ظرفیت بندر شهید رجایی با تجهیزات جدید به دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

بذرپاش یادآور شد: مطالعه های اولیه بندر اقیانوسی انجام شده است و این موضوع در کارگروه اقتصاد دریا مطرح می شود. ایجاد بندر میناب را هم در دستورکار قرار خواهیم داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *