وضعیت قرمز بازار اجاره مسکن 

دیدارنیوز: بررسی فایل های اجاره در نخستین ماه فصل تابستان نشان می دهد مالکان بیشتر تمایل به دریافت اجاره داشته و فایل های رهن کامل کاهش پیدا کرده است . همچنین نرخ های پیشنهادی اجاره که بیش از نرخ های میانگین منطقه است افزایش پیدا کرده است.

به روایت یک مالک که به تازگی خانه خود را اجاره داده است نقش مشاوران املاک در گران شدن نرخ اجاره بها قابل توجه است به گفته این مالک به دلیل تمایل مستاجران برای تمدید قرار داد  و کسادی بازار مشاوران املاک ،اگر فایل تازه ای به قیمت مناسب در بازار سپرده شود ، موج تماس های مشاوران املاک آغاز می شود و برای بستن قرار داد نرخ اجاره پیشنهادی را بالاتر می برند .

به گفته این مالک که خانه ای 90 متری بدون آسانسورو پارکینگ در منطقه ستارخان دارد ، برخی مشاوران املاک تا 2 میلیون تومان اجاره پیشنهادی بیش از رقم میانگین منطقه را مطرح می کردند .

نکته قابل توجه گرفتن حق کمیسیون بیش از نرخ مصوب با عنوان شیرینی مشاور است . مشاوران املاک به جز حق کمیسیون مصوب ، هزینه اضافه از مالکی که آپارتمانش گران تر اجاره رفته است می گیرند . در صورتی که با مستاجر برای پیدا کردن فایل ارزان تفاهم کنند حق شیرینی را  مستاجرمی گیرند .

به گفته این مالک برخی پیشنهادات هم مربوط به زندگی دو خانواده در یک آپارتمان بود . خانواده هایی که دو خواهر به همراه همسرانشان یا دو همشهری به همراه خانواده هایشان پیشنهاد می شد .

تمایل به تمدید قرار داد به جز شیوع کرونا و مصوبه ستاد ملی ،  هزینه های بالای جا به جایی هم هست . به گفته یکی از مشاوران املاک ، بیشتر مالکان بیش از سقف 25 درصدی ستاد کرونا قرار دادهای خود را تمدید کرده اند و آن هم به دلیل افزایش هزینه های جا به جایی  و خالی بودن بازار از فایل های مطلوب است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *