چرا واحدهای مسکن مهر در مرحله نازک‌کاری، متوقف شده است؟

تهران- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: ۸ هزار واحد مسکن مهر در حیطه اختیارات بنیاد مسکن به دلیل اختلاف با پیمانکار و نبود زیر ساخت آب و برق و گاز در مرحله نازک کاری باقی مانده و به مردم داده نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی هر کدام در دستورهای ویژه و جداگانه بر تکمیل واحد مسکن مهر باقی مانده تاکید دارند؛ این درحالی است که بسیاری از متقاضیان مسکن مهر با شکایت از اینکه واحد آنها با پیشرفت ۹۰ درصدی در مرحله نازک کاری باقی مانده است و تحویل داده نمی‌شود، نسبت به طولانی شدن مدت زمان تحویل واحدها گلایه‌مند هستند.

«اکبر نیکزاد» رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز شنبه در نشست خبری که در محل ساختمان بنیاد مسکن برگزار شد، در پاسخ به سوال ایرنا درباره اینکه چه تعداد مسکن مهر در حیطه وظایف بنیاد مسکن به صورت نیمه کاره باقی مانده است، گفت: ۸ هزار واحد مسکن مهر تحویل نشده داریم که به دلیل اختلاف با تعاونی مسکن و یا دعوای حقوقی با پیمانکار و یا نبود زیر ساخت آب و برق و گاز و تحویل داده نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که این مشکل را متقاضی می‌تواند به تنهایی حل کند و یا مشمول هماهنگی‌های سازمانی است؟، گفت: بنیاد مسکن در این پروژه‌ها به عنوان کارگزار وزارت راه و شهرسازی است و تمام کارهایی که به ما محول شده بود، انجام شده است؛ ضمن اینکه برای تسریع در تکمیل واحدها و تحویل آن به مردم مشکلات مربوط به پروژه‌ها را به تفکیک و جزییات نوشته‌ایم و اطلاع رسانی انجام شده است.

به گفته نیکزد برخی واحدهای باقی مانده معطل تامین برق رسانی و مواردی است که بر عهده بنیاد مسکن نیست، اما آن را منعکس کرده‌ایم و در سال گذشته نیز چند جلسه با سازمان ملی زمین و مسکن داشتیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌ها که در مرحله تامین اعتبار باقی مانده است و قول تامین اعتبارات را گرفته‌ایم، بیان کرد: در نهایت این پروژه‌ها در صورت تامین اعتبار بنیاد مسکن، تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گفته نیکزاد، سازمان ملی زمین و مسکن پروژه به پروژه و استان به استان مشکلات این ۸ هزار واحد مسکن مهر را اعلام می‌کردند و برآورد ریالی آن را هم نوشته‌ایم که در صورت تامین اعتبار، پیمانکار تعیین و این واحدها تکمیل می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز اواخر سال قبل در جلسه‌ای تاکید کرد تا مسکن‌های مهر باقی مانده با هماهنگی، هر چه زودتر باید تحویل مردم داده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *