گذر فروش ملک از روش سنتی به صنعتی| نبض گران شدن مسکن در دست کیست؟

فروش ملک در ایران به روش سنتی همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص می دهد و املاکی ها معتقد هستند تکنولوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و روش های فروش ملک هم باید به روز و صنعتی شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: اجلاس یک صد برند برتر ساختمان و املاک در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با حضور بیش از ۲۰۰ مدیر برتر و کار آفرین حوزه ساختمان و اعضای هیأت مدیره و بازرسان صنف اتحادیه املاک برگزار شد.

در حاشیه این مراسم که به موضوعات و چالش های پیش روی صنعت ساختمان سازی و همچین فروش املاک به صورت علمی پرداخته شده، فعالان حاضر در این صنایع هم دغدغه های خود را اعلام کردند.

جلال صادقی، مدیر یکی از دفاتر فروش املاک در شرق تهران با بیان اینکه تکنولوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و روش های فروش ملک هم باید به روز شود, افزود: مسائل زیادی در حوزه صنفی، فروش، اجاره املاک و قوانین معامله وجود دارد که هر کارشناسی باید به صورت کامل به آن ها آگاهی داشته باشد و هر لحظه هم اطلاعات خود را به روز تر کند.

روش های معامله در این حوزه در حال گذار از سنتی به سمت و سوی صنعتی است و علاوه بر مدیران فعال در این حوزه کارمندان هم دوره های آموزشی را سپری می‌کنند تا در جذب مشتری رضایت مندی حداکثری را کسب کنند

رضا حیدری فر، یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه باید به صورت علمی به مسئله فروش املاک نگاه کرد، گفت: روش های معامله در این حوزه در حال گذار از سنتی به سمت و سوی صنعتی است و علاوه بر مدیران فعال در این حوزه کارمندان هم دوره های آموزشی را سپری می‌کنند تا در جذب مشتری رضایت مندی حداکثری را کسب کنند.

در ادامه جواد نکونام که مالک یکی از دفاتر فروش ملک در مرکز تهران است، با تاکید بر صداقت هرچه بیشتر مشاوران این حوزه اظهار کرد: استفاده از روش های علمی فروش در کنار آگاهی مشاور از نیاز های مشتری و همچنین صداقت در معامله منجر به ایجاد اعتماد خریدار و همچنین رشد تعداد مشتریان ثابت خواهد شد.

وی افزود: اگر دروغی در معامله نباشد و همواره حق مشتری در نظر گرفته شود، دیگر مشتری به سراغ دفاتر دیگر نخواهد رفت.

نبض گران شدن مسکن در دست کیست؟

افزایش چندین برابری قیمت مسکن و ناتوانی در اجاره یا خرید یک سرپناه باعث شده تا مردم و کارشناسان این حوزه، یکی از علت های اصلی رشد قیمت ها را دلالی مشاوران املاک و منفعت سرشار از معامله ها اعلام کنند اگرچه این در حالی است که سید عطا بهشتی، از قدیمی ترین مشاوران املاک تهران و بازرس اتحادیه صنف مشاوران املاک با تکذیب این موضوع گفت: مشاوران املاک امین مردم بوده و حتی در گذشته محلی برای حل اختلافات بین خریدار و فروشنده و حتی برخی اختلافات خانوادگی بوده است.

ما خواهان ارزان شدن مسکن هستیم چرا که هرچه قیمت ها پایین تر بیاید، میزان تعداد مشتری های ما هم بیشتر خواهد شد

آرش رضایی آذری هم که دارای بیش از ۲۰ سال تجربه در حوزه مشاوره مسکن است، افزود: متاسفانه شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه و همچنین گرانی های پی در پی باعث شده تا همه گرانی ها را به گردن ما املاکی ها بیاندازند اما ما خواهان ارزان شدن مسکن هستیم چرا که هرچه قیمت ها پایین تر بیاید ، میزان تعداد مشتری های ما هم بیشتر خواهد شد.

وقتی یک سازنده با قیمت های سرسام آوری مصالح ساختمانی را خریداری می‌کند، منطقی نیست که هنگام فروش هزینه بنا از هزینه ساخت کمتر باشد بنابر این خود به خود قیمت مسکن برای مشتری و حتی سازنده گران تمام می شود

علیرضا محمود آبادی نابسامانی در قیمت مصالح ساختمانی را علت اصلی گرانی مسکن اعلام کرد و افزود: وقتی یک سازنده با قیمت های سرسام آوری مصالح ساختمانی را خریداری می‌کند، منطقی نیست که هنگام فروش هزینه بنا از هزینه ساخت کمتر باشد بنابر این خود به خود قیمت مسکن برای مشتری و حتی سازنده گران تمام می شود.

با همه این ها، محمد رضا ملایری مدرس روش های نوین فروش مسکن از نقش حداکثری مشاوران برای کاهش قیمت ها گفت و افزود: افزایش قیمت دست مشاور نیست اما با فنون مذاکره باید تلاش کند تا از صاحبخانه تخفیف بیشتری بگیرد تا مشتری با کمک مشاور املاک قیمت کمتری را برای داشتن سرپناه پرداخت کند.

جولان مشاوران و دلالان بی جواز در حوزه مسکن

شهرام شوشی نصب، مدیر یکی از شرکت های موفق در حوزه فروش ملک و سخنران اجلاس یک صد برند برتر ساختمان و املاک با اشاره به اینکه همه مشاوران را نباید به یک چشم نگاه کرد، گفت: بازار مسکن جولانگاه افراد بیشماری شده که ظاهرا نقش مشاوره را بازی می‌کنند اما کار اصلی آن ها دلالی است و با هر معامله قیمت املاک افزایش بیشتری پیدا می کنند.

وی ادامه داد: اگرچه در کنار دلال ها نباید نقش سوداگری بانک ها را نیز فراموش کرد، چرا که با ورود بانک ها به حوزه مسکن، تعدادی از املاک به تملک بانک درآمده و این بنگاه های اقتصادی بزرگ می توانند با عرضه عدم عرضه مسکن قیمت ها را افزایش داده یا کنترل کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *