۱۷۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان در استان گلستان پرداخت شد

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از پرداخت ۱۷۰ میلیارد تومان وام مسکن و کمک بلاعوض برای ساخت خانه محرومان در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمحمد حسینی صبح امروز در جلسه هماهنگی ساخت مسکن اقشار و پیگیری‌ تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است اظهار داشت: 58 درصد از واحد مسکونی در روستاهای استان گلستان معادل حدود 110 هزار خانه غیرمقاوم، کم دوام و بی‌دوام است.

وی افزود: وظیفه بنیاد مسکن نیز تأمین مسکن مناسب و مقاوم برای همه روستاییان در هر گوشه از این استان است که از سال 84 که طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در استان همزمان با سایر نقاط کشور آغاز شد تاکنون بیش از 75 هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی و بهسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان داشت: در راستای تأمین مسکن مناسب برای اقشار مختلف، تفاهم نامه‌هایی را با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله سپاه و بسیج استان، اوقاف و امور خیریه، ورزش و جوانان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و غیره منعقد کردیم تا برای جامعه هدف آنان مسکن ارزان قیمت بسازیم.

وی با اشاره به ساخت مسکن محرومان در استان و آخرین وضعیت این ساخت و سازها گفت: بهمن ماه پارسال و در پی تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه و استانداری گلستان کلنگ ساخت 3 هزار خانه ویژه محرومان به زمین زده شد.

حسینی افزود: به رغم شیوع کرونا و تأخیری که در عملیات عمرانی ایجاد شد، کار شناسایی ضربتی جامعه هدف طرح با اولویت مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و جامعه هدف حساب 100 انجام و افراد برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی گفت: در این طرح به متقاضیان 40 تا 50 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله و همچنین مبلغ 25 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اختصاص منابع اعتباری برای ساخت واحدهای مسکونی طرح محرومان بیان داشت: عملیات ساخت 2 هزار و 700 واحد مسکونی در استان شروع شده و تعداد زیادی از آنها به بهره برداری رسیده‌اند.

وی همچنین اظهار داشت: تاکنون 50 میلیارد تومان به صورت بلاعوض و همچنین 120 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت این واحدهای مسکونی اختصاص داده شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *