۷۴۱ واحد مسکن محرومان تا پایان سال در گیلان تحویل داده می‌شود

گروه استان‌ها- مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: ۷۴۱ واحد مسکن تا پایان امسال به نیازمندان استان گیلان تحویل داده می‌شود.

سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: مرحله اول طرح شهید سلیمانی با موفقیت بالایی در گیلان به اتمام رسید و بسیج سازندگی سپاه گیلان یکی از مجموعه‌هایی بود که در کنار سایرین در جهت مقابله با کرونا ایفای نقش کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: وظیفه پشتیبانی از نیروهای اجرایی طرح غربالگری شهید سلیمانی برعهده بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان بوده و در این راستا بالغ بر 3 هزار نفر را در غالب 700 گروه ساماندهی کردیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده در اثر بیماری کرونا بوده و این فعالیت‌ها همچنان تداوم دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: همچنین گروه‌های جهادی تهیه مایحتاج خانواده‌هایی که به دلیل ابتلا به کرونا به مدت 14 روز در قرنطینه خانگی بودند را نیز بر عهده داشتند.

ابراهیمی عنوان داشت: توزیع ماسک، توزیع بروشور‌های آموزشی بهداشتی و توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی‌کننده از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در ایام مبارزه با شیوع کرونا در استان گیلان بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان افزود: در این راستا بیش‌از 14 هزار بسیجی در قالب هزار و 100 گروه جهادی اقدام به توزیع این بسته‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در بین مردم سراسر استان کردند.

وی در خصوص اجرای طرح ساخت مسکن محرومین برای نیازمندان گیلان ابراز داشت: در حال حاضر ساخت 741 مسکن محرومان در دست اجرا بوده و ان‌شاالله این واحدها تا پایان امسال به اتمام رسیده و تحویل محرومان داده می‌شود.

ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و نوسانات قیمت آن بسیج سازندگی در جهت عدم تأخیر درساخت مسکن محرومان از ظرفیت‌های خیرین گیلانی و قرارگاه مرکزی سپاه در تهران بهره برده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: امیدواریم با کمک خیرین، قرارگاه مرکزی سپاه و تلاش بی‌وقفه‌ی گروه‌های بسیجی و جهادی بتوانیم تا پایان امسال پروژه مذکور را به اتمام رسانده و به نیازمندان تحویل دهیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر پروژه‌های مسکن محرومین تفاهم‌نامه‌ای در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان منعقد شده است؛ این طرح به‌زودی در دستور کار قرار گرفته و وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اتمام مرحله اول طرح غربالگری شهید سلیمانی و آغاز مرحله دوم آن با محوریت غربالگری سالمندان،بسیج سازندگی در راستای ریشه‌کن شدن کرونا از جامعه در این مرحله و مراحل دیگر نیز در کنار مجریان این طرح است.

ابراهیمی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان می‌توان به اجرای طرح همدلی و مواسات اشاره داشت که در راستای کمک به معیشت مردم در چندین مرحله در سراسر استان به انجام رسیده و تداوم دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان امضاء شده و توانستیم همکاری بسیج سازندگی با کمیته امداد در خصوص اشتغال را افزایش دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *