آهن و سیمان قسطی شد!

مصالح ساختمانی در شهر تهران طی تابستان امسال با تورم منفی ۳.۴ درصد مواجه شد؛ تورم نقطه به نقطه نیز با ثبت رشد ۲۹.۳ درصد کاهش چشمگیری نسبت به بهار داشت و کارشناسان معتقدند این ثبات می‌تواند فعالیت‌های ساختمانی را بهبود دهد؛ سازندگان می‌گویند که در هفته‌های اخیر شرکت‌های فروش آهن و سیمان پیشنهاد فروش اقساطی مصالح را ارایه می‌دهند.

به گزارش تهران بهشت، بررسی شاخص و متوسط قیمت نهاده‌های ساختمانی شهر تهران در تابستان ۱۴۰۱ از کاهش ۳.۴ درصدی تورم فصلی حکایت دارد. این در حالی است که فصل بهار، نهاده‌های ساختمانی در پایتخت رشد ۲۶.۳ درصدی قیمت را در مقایسه با زمستان ۱۴۰۰ به ثبت رسانده بود. بر این اساس تورم فصلی ۲۹.۷ درصد کاهش یافته است.

بنا بر اعلام مرکز آمار، در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم فصلی مربوط به «نقاشی ساختمان» با ۹.۹ درصد افزایش و کمترین تورم به گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» با منفی ۱۵.۴ درصد مربوط شد. قیمت گروه «آهن، میلگرد و پروفیل» نیز ۰.۴ درصد در مقایسه با بهار کاهش یافت. قیمت هر کیلوگرم میلگرد در حال حاضر بین ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان است.

تابستان ۱۴۰۱ تورم نقطه به نقطه مصالح ساختمانی شهر تهران ۲۹.۳ درصد بوده که در مقایسه با فصل قبل (۴۳.۴ درصد) معادل ۱۴.۱ درصد کاهش داشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *