بهینه‌سازی عایق جداره ساختمان‌ها بر اساس کاهش مصرف انرژی

بهینه‌سازی عایق جداره ساختمان‌ها بر اساس کاهش مصرف انرژی
برچسب انرژي

پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری موفق به ارائه راهکاری جدید جهت بهینه‌سازی عایق جداره ساختمان‌ها بر اساس کاهش مصرف انرژی و ملاحظات اقتصادی و زیست محیطی شدند.

به گزارش ایسنا، در این پژوهش که تحت سرپرستی دکتر احسان امیری راد، عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک انجام شده است، پس از معرفی یک روش نوین (3 Energetic, Economic and Environmental E) و ادغام آن با نرم افزار انرژی پلاس به ارائه راهکاری جدید جهت پاسخگویی به یکی از چالش‌های عمده در صنعت ساختمان؛ یعنی تعیین جنس و ضخامت بهینه عایق در دیوار خارجی پرداخته شده است.

در این تحقیق که بخشی از آن در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد مهندس المیرا فلاحی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک -تبدیل انرژی ارائه شده است برای اولین بار دو پارامتر کلیدی انرژی نهفته و کربن نهفته در کنار هزینه اولیه عایق مدنظر قرارگرفته و با لحاظ کردن هزینه‌های جاری اقتصادی و زیست محیطی مصرف انرژی در سال‌های بهره‌برداری از ساختمان شرایط بهینه عایق ساختمان به دست آمد.

نتایج حاصل از این تحقیق در مقاله‌ای با عنوان:

Optimizing the Insulation Thickness of External Wall by a Novel ۳E (Energy, Environmental, Economic) Method در مجله معتبر Construction and Building Materials منتشر شده است.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، این مجله براساس رتبه بندی تامسون – رویترز در چارک اول (Q1) قرار داشته و جزو مجلات ۱۰ درصد برتر WOS است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *