بررسی آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای در هیئت وزیران/ ۴۵ هزار مسکن مهر کشور باقیمانده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که حدود ۴۵ هزار مسکن مهر در کشور باقیمانده از بررسی آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای در هیئت دولت خبر داد.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در طرح ملی مسکن با آن چیزی که در اختیار دولت است یعنی زمین یا خدمات دیگری از جمله تسهیلات تا جایی که امکان داشته قیمت تمام شده مسکن را کاهش داده‌ایم. در واقع فاصله بین فاصله بین قیمت تمام شده و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

 

وی افزود: مسئله بعدی مالیات بر خانه‌های خالی است که بستر آن در وزارت راه و شهرسازی فراهم شد. این کار شروع شد و رو به جلو در حال حرکت است. قانون جدید مجلس نیز یعنی اصلاح ماده 54 کمک می‌کند تعدادی از بیشتری از واحدهای آماده را وارد باز می‌کند چه در بحث فروش چه در بحث اجاره.

وی ادامه داد:‌ در بحث اتمام پروژه‌های مسکن مهر که طی سال‌های اخیر تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنها به اتمام رسیده است. البته به جز واحدهایی که مشکل حقوقی داشته‌اند یا از اختیار وزارت راه و شهرسازی خارج بوده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 45 هزار واحد مسکن مهر در کشور باقیمانده که در تلاشیم هر چه زودتر این واحدها به اتمام برسد.

محمودزاده از ارسال آیین‌نامه اجرایی اجاره‌داری حرفه‌ای به هیئت دولت خبر داد و گفت: این برنامه یک مسیر و جریان جدید در حوزه اجاره‌داری و ازدیاد واحدهای مسکونی اجاره‌ای در سراسر کشور خصوصا با اولویت کلانشهرها و شهرهایی که بیشتر مشکل مسکن داریم، ایجاد خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *