تامین زمین ساخت مسکن محرومان کرمانشاهی توسط بنیاد مستضعفان

رئیس بنیاد مستضعفان از تخصیص زمین ۴۷ هکتاری برای احداث مسکن محرومان استان کرمانشاه خبر داد.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید پرویز فتاح با اشاره به تخصیص 47 هکتار زمین بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن محرومان در منطقه دولت آباد کرمانشاه اظهار کرد: یکی از ماموریت های ما در بنیاد مستضعفان، کمک به احداث مسکن محرومان است؛ بر همین اساس اعلام کردیم که بنیاد مستضعفان آماده است در هر جایی از کشور زمینی را در اختیار دارد که قابلیت ساخت مسکن برای محرومین را دارد، آن را برای ساخت خانه اقشار کمتر برخوردار، واگذار کند.

وی افزود: با توجه به اینکه این زمین در حال حاضر فاقد سند و مجوزهای قانونی است ما تقاضا کردیم که مسئولان استانی، سند و مجوزهای لازم برای تغییر کاربری این زمین و همچنین قرار گرفتن آن در محدوده شهری صادر کنند تا امکان ساخت مسکن محرومان در این زمین فراهم شود.

وی ادامه داد: در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان استانی مقرر شد تا بنیاد مستضعفان این زمین را واگذار کند و احداث مسکن محرومان در قالب یک شهرک مسکونی با رعایت تمام استانداردهای لازم برای محرومان آغاز شود.

فتاح با بیان اینکه حدود نیمی از این زمین برای احداث زیرساخت های لازم شهرک مسکًشد که از تمام استانداردها از جمله مقاوم بودن در برابر زلزله برخوردار باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: بنیاد مستضعفان حاضر است برای ساخت و ساز در پروژه مسکن محرومان مشارکت کند و دولت و نهادهای حمایتی، مشمولان تخصیص مسکن در این پروژه را مشخص خواهند کرد.

استاندار کرمانشاه نیز در این باره گفته است: با صدور سند این زمین و رفع موانع قانونی، عملیات احداث این شهرک مسکونی تا پایان سال آغاز خواهد شد و 6 هزار واحد مسکونی در این شهرک احداث می شود و تمام تسهیلاتی که برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده برای ساکنان مسکن محرومان در این منطقه نیز تخصیص داده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *