تسهیلات بانکی و وام‌های بلاعوض به مناطق زلزله زده سمیرم اختصاص می‌یابد

گروه استان‌ها-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تخصیص بسته‌های پیش‌بینی شده برای مناطق زلزله‌زده سمیرم خبر داد و گفت: بعد از مصوبه هیات دولت تسهیلات بانکی و وام‌های بلاعوض در اختیار بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق زلزله زده قرار می‌گیرد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به اقدامات انجام شده برای مناطق زلزله‌زده، اظهار داشت: آخرین کمک‌های ارسالی شامل 200 تخته چادر امدادی، اعزام سه دستگاه لودر از اداره راهداری برای بازگشایی راه‌ها، اعزام سه تیم اسکان موقت با خودرو و تجهیزات از هلال احمر و اعزام 4 تیم متشکل از 23 نفر نیروی امدادی برای توزیع اقلام به سی سخت است.

وی افزود: 50 روستا و 3 شهر در سمیرم در بخش پادنای علیا، پادنای وسطا و پادنای سفلا در اثر زلزله سی‌سخت آسیب دیدند که در مجموع 350 واحد نیاز به تعمیر و 217 واحد نیاز به احداث و مجموعا به 572 واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه 6 تیم ارزیاب خسارات مناطق زلزله زده سمیرم را بررسی کردند، گفت: خسارت‌هایی به بخش‌های عشایری، کشاورزی، 92 محل نگهداری دام در روستاهای منطقه پادنای علیا، 23 باب استخر کشاورزی، چاه‌ها، قنوات، کانال‌های آب کشاورزی و 2 واحد پرورش ماهی وارد شد.

وی ادامه داد: در بخش زیربنایی هم 9 باب مدرسه، 10 مرکز خانه بهداشت، یک باب مسجد، شبکه ارتباطی راه‌ها و شبکه آب و برق روستاها در این مناطق خسارت دیدند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: در لحظه وقوع زلزله، براساس قانون مدیریت بحران سطح بندی حادثه انجام شد و سطح استانی اعلام شد به این صورت که استان به تنهایی امکان رسیدگی و کنترل حادثه را دارد و سپس با تشکیل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در شهرستان سمیرم و استان برنامه‌های ارزیابی و سایر اقدامات لازم انجام شد.

وی با اشاره به وزش باد، بارش برف و باران و سرمای شدید در مناطق زلزله زده در روزهای بیست و نهم و سی‌ام بهمن، اظهار داشت: شرایط یخبندان و بسته شدن راه‌ها، بالا رفتن کدورت آب در 4 روستا و قطعی برق در 4 روستا از جمله مشکلاتی بود که با آنها مواجه بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی توسط بنیاد مسکن در سمیرم و پادنا به زودی تشکیل خواهد شد و بعد از  آمار برداری تمهیداتی برای واحدهایی که نیاز به احداث دارند لحاظ می‌کند.

وی افزود: گزارش خسارات ناشی از زلزله در سمیرم به تهران ارسال شد و همانند بسته‌هایی که برای سی‌سخت پیش‌بینی کردند برای استان اصفهان هم پیش‌بینی خواهد شد و بعد از مصوبه هیات دولت تسهیلات بانکی و وام‌های بلاعوض در اختیار بنیاد مسکن قرار داده می‌شود تا با همکاری فرمانداری، بخشداری و سایر بخش‌ها به بازسازی واحدهای مسکونی در این شرایط اقدام کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *