توقف جهش‌ قیمت‌های ناگهانی با تصویب ‌مالیات بر عایدی سرمایه/ ساخت‌و‌‌ساز مسکن رونق می‌یابد

‌مهدی سرمست در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: با به تصویب رسیدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس به طبع باید منتظر تحولات مثبتی در جهت رونق خرید و فروش و جذب سرمایه در بازار دارایی های کشور بود که این اتفاق مانند چرخ دنده‌ای بر روی دیگر مهره‌های حوزه اقتصاد کشور تاثیر‌گذار است.

وی افزود: این طرح که اعمال مالیات بر 5 حوزه ملک، خودرو، ارز، طلا و ارز دیجیتال در کشور را پوشش خواهد داد، تغییرات مطلوبی بر کاهش و توقف جهش ناگهانی نوسانات قیمت و برقراری تقاضای واقعی در اقتصاد ایجاد خواهد کرد که می توان این اقدام را پایانی بر سوداگری دلالان در بازار دانست.

این کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با حذف تقاضای کاذب و سوداگری در بازار فرصت جذب سرمایه‌گذار و زمینه برای توسعه کسب و کار های مولد و اشتغال زا بیش از پیش مهیا خواهد شد که این مسئله فرصتی برای حرکت در مسیر تحقق عدالت اجتماعی در کشور است و می‌تواند بسیاری از مشکلات گریبان‌گیر از جمله صدور مجوز تولید، موانع صدور مجوز گمرکی و عدم تنظیم گری بازار (که منجر به غیر پیش‌بینی شدن بازار شده است) را برای فعالان این عرصه مهم، کاهش دهد.

سرمست ادامه داد: با اهمیت دهی دولت به فعالیت‌های تولید مولد قطعا انگیزه سرمایه‌گذاران و فعالان تجاری برای ایفای نقش در پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی کشور بیشتر می‌شود و اختلالات ارزی و ریالی موجود بازار را ازبین می برد.

وی اضافه کرد: نقش تصویب این طرح در حل مشکل تورم بازار و رونق ساخت و ساز مسکن در کشور طی ماه‌های آتی قابل مشاهده خواهد بود به طوری که به نظر من مالیات بر عایدی سرمایه دلالان و سوداگران این حوزه را تبدیل به انبوه ساز و کمک کننده به ساخت مسکن خواهد کرد.

این کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: با تغییر رویه و رویکرد دلالان به عرصه تولید و فعالیت‌های صنعتی، پیش‌بینی می‌شود شکل‌گیری و ایجاد شرکت‌های تجاری و اقتصادی 2 برابر بیشتر شود و زمینه برای مشارکت طیف وسیعی از مردم برای کمک به اقتصاد کشور محیا گردد.

سرمست با جمع‌بندی‌ اثرات مثبت تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس گفت: با افزایش ثبت شرکت‌های اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاران و فعالان تجاری‌، حمایت از صنایع تولیدی و تنظیم نظام بانکی و اقتصادی بازار کشور و بی اثر شدن تحریم ها در جنگ اقتصادی امروز، دور از انتظار نخواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *