رشد ۵۷ درصدی صدور پروانه ساخت/ مکان‌یابی ایجاد شهرک جدید انجام شد

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از رشد ۵۷ درصدی صدور پروانه ساخت خبر داد و گفت: ۳۳ هزار و ۱۸۴ هکتار اراضی خارج از حریم شهرها را به‌منظور ایجاد شهرک جدید مکان‌یابی شده تا سیاست نهضت ملی و خانه‌های ویلایی را محقق کنیم.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی در خصوص آخرین وضعیت تأمین زمین‌شهری افزود: همچنین اراضی شناسایی شده در محدوده ۲۴ هزار و ۴۵۱ هکتار است که اقدامات الحاق انجام شده و آن دسته از اراضی که متقاضی فعال داشته، شروع شده است.

وی اضافه کرد: این رقم بر اساس طرح‌های تفصیلی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پاسخگو است.

مالکی گفت: همچنین ۲۱ هزار و ۷۹۳ هکتار در کارگروه‌های استانی پیشنهاد الحاق شده است و پیش‌بینی می‌شود ۷۷۶ هزار و ۸۲۶ واحد در سامانه قابلیت بارگذاری دارد.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در خصوص بافت فرسوده اعلام کرد: ۱۶۶ هزار هکتار به‌عنوان بافت فرسوده شناسایی شده است که در ۲۰درصد شهرها محدودیت‌های میراثی مانع کار است.

محمد آیینی افزود: ۵۹ هزار هکتار حاشیه‌نشینی داریم اما می‌شود در حاشیه‌ها ظرفیت دوباره ایجاد کرد. وی اضافه کرد: همچنین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار شناسایی شده است که ۱۰ میلیون نفر جمعیت در این بناهای حادثه‌خیز زندگی می‌کنند.

وی راهکار اصلی را مردمی سازی دانست و اظهار کرد: به دنبال بسته جامع تشویقی هستیم که مالکین و سازندگانی که توانایی لازم برای ساخت را ندارند ترغیب شوند و شهرداری با تخفیف ۵۰درصد تا ۱۰۰درصدی و همچنین ارائه تسهیلات، این روند سرعت بگیرد.

آئینی در خصوص طرح‌های تشویقی تأکید کرد: اسکان موقت با نرخ ۴درصد اتفاق بیفتد و افزایش داده شود، همچنین در مقابل تعریض، یک یا دو طبقه تشویقی اعطا شود.

وی اظهار کرد: تا پایان آذرماه و در کمتر از ۲/۵ ماه صدور پروانه‌های ساخت به رشد ۵۷درصد و در برخی مناطق به ۸۵درصد رسیده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *