رفتار فروشنده گریز در بازار مسکن

واسطه‌های ملکی همان‌طور که از عنوان شان مشخص است، حلقه اتصال خریدار و فروشنده ملک محسوب می‌شوند.واسطه‌ها البته مدتی است دو دسته شده‌اند.

دسته اول همان افرادی هستند که در بازار مسکن فایل‌های فروش را از سمت عرضه دریافت و با بازاریابی روی آنها، فروشنده را به خریدار وصل می‌کنند. دسته دوم اما در فضای مجازی فعال هستند که نسل جدید در مقایسه با دسته اول به حساب می‌آیند.کار خریدار و فروشنده ملک با دسته دوم تا حدودی راحت‌تر است از این بابت که فروشنده‌ها خودشان می‌توانند در قامت عرضه‌کننده مستقیم در فضای مجازی (سامانه‌های الکترونیکی و تلگرامی) برای ملک‌شان بازاریابی انجام دهند و شرایط اتصال به خریدار را راحت کنند.

با این حال، بازاریابی‌های ملکی در این مقطع، بعضا با شرایط جدید و حاکم بر فضای معاملات مسکن، انطباق و هماهنگی ندارد و به زبان ساده، «سازگار» با اوضاع نیست.فضای فعلی بازار معاملات مسکن به گونه‌ای است که مشتری (خریدار) در بازار حاضر نیست. متقاضیان نه تنها در بازار حاضر نیستند که تمایلی هم به حضور ندارند. برعکس، حاضران قبلی در حال خروج هستند و تا مدت نه چندان کوتاه (هر زمان احساس شود قیمت به میزانی که باید کاهش پیدا کرده و بازار به لحاظ تغییرات قیمتی به ثبات رسیده است) ‌ روند حرکتی متقاضیان، معکوس نخواهد شد. معمولا از زمانی که بازار معاملات مسکن وارد دوره رکود و بی میلی به خرید می‌شود، بین یک تا دو سال طول می‌کشد تا شرایط مجددا به سمت افزایش تقاضای موثر برای خرید مسکن، تغییر جهت دهد.در این اوضاع، واسطه‌های ملکی می‌توانند نقش کلیدی در تغییر زمان «تغییر فاز معاملات مسکن» داشته باشند.

یک واسطه حرفه‌ای و کاربلد می‌تواند در فضای سنگین رکودی، شرایط اتصال خریدار و فروشنده به یکدیگر را فراهم کند و معامله قطعی بین آن دو را رقم بزند و یک آمارتور بازاریابی نیز می‌تواند زمان حضور فایل در بازار را به قدری طولانی کند که هم باعث انصراف طولانی فروشنده از فروش شده و هم سختی خرید را با شدتی بیشتر از آنچه هست، در ذهن متقاضیان القا کند. در حال حاضر یک حرکت ناشیانه در بازار از سوی حلقه اتصال مشاهده می‌شود که لازم است کنار گذاشته شود. برخی واسطه‌ها در برخورد با برخی فروشندگان ملک، در اولین مواجهه به گونه‌ای رفتار می‌کنند که در همان ابتدای کار، فروشنده انصراف خود از فروش را اعلام می‌کند.

آپارتمان‌هایی در سطح شهر وجود دارد که به دلیل قرارگیری در مجاورت یک پروژه ساختمانی یا یک کاربری پرمراجعه یا مثلا مجاورت در کنار مدرسه، دچار اشکالات و ایرادات شهری است. معمولا در همه قسمت‌های شهر، تعداد قابل توجهی مجتمع مسکونی وجود دارد که با این چالش‌ها روبه‌رو است. این موضوع قطعا روی قیمت فروش هم تاثیر نامطلوب دارد اما نه به میزانی که برخی افراد برای بازاریابی، بر آن تاکید می‌کنند و درباره آن بزرگنمایی انجام می‌دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *