ساخت ۴ میلیون مسکن با روحیه بسیجی امکان‌پذیر است

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: روحیه جهادی و بسیجی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را ممکن خواهد کرد.

«رستم قاسمی» امروز (دوشنبه) در همایش گرامیداشت هفته بسیج که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با ستایش روحیه بسیجی افزود: برخی برنامه دولت برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه اکنون فقط ۲۴۰ هزار مسکن مهر هنوز باقی است، افزود: می‌خواهیم در مدت چهار سال چهار میلیون مسکن بسازیم و پیش از این نیز کارهای بزرگی در حوزه مسکن مثل پروژه مسکن مهر انجام شده است.

قاسمی گفت: در سال نخست، ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی را آغاز خواهیم کرد و یکسال و نیم بعد همین مقدار را دوباره شروع می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بخش‌های مختلف وزارت راه، این کار را با روحیه بسیجی و جهادی انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم اقتصادی هستیم اما از آن عبور می‌کنیم، افزود: پروژه‌های وزارت راه با روحیه بسیجی و انقلابی انجام خواهد شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم به تحریم‌های دوره گذشته صنعت نفت اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری اسبق آمریکا همزمان با تحریم ها اعلام کرد تحریم های فلج کننده علیه ایران اعمال کردیم.

قاسمی اضافه‌کرد: آمریکا صنعت نفت را تحریم کرد و خیلی‌ها آن زمان در کشور نگران بودند که با توجه به اینکه تجربه عبور از تحریم ها را نداریم چه خواهد شد؟ سرنوشت خزانه چه می شود؟

وی خاطرنشان‌کرد: اما از آن شرایط سخت عبور کردیم، تا جایی که در شروع مذاکرات هسته ای در کنگره اعلام شد تحریم در ایران اثر ندارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرایطی که در وزارت راه و شهرسازی داریم تفاوت زیادی با دوران سخت تحریم صنعت نفت ندارد؛ در بخش حمل و نقل مشکلات زیادی داریم، ۳۰ هزار راهدار در جاده های کشور هستند و سازمان راهداری نیازمند تامین تجهیزات جدید است.

وی از تکمیل طرح جامع حمل و نقل خبر داد و گفت: این طرح آماده و در حال ارائه به مجلس است. برای تغییر وضعیت حمل ونقل در کشور برنامه داریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *