ضرورت تشویق مالیاتی دولت برای موجرانی که خانه خود را به خانواده پرجمعیت اجاره می‌دهند‌

یک تحلیلگر اقتصادی گفت: دولت باید برای مالکانی که خانه‌هایشان را به خانواده‌های ۴ نفره به بالا اجاره می‌دهند، مشوق مالیاتی در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «توجه به رفع مشکل اجاره خانه خانواده‌‎‌های پرجمعیت» خواستار پیگیری این مسئله توسط خبرگزاری فارس شده‌اند.

بر این مبنا، مخاطب ثبت‌کننده سوژه مذکور با اشاره به جزئیات مطالبه خود گفت: بعضی صاحب‌خانه‌ها مشکلات دیگری برای مستاجران ایجاد می‌کنند و می‌گویند فقط به خانواده‌های نهایت سه نفره و یا دو نفره منزل خود را اجاره می دهند، که این خود با طرح جوانی جمعیت در تضاد است.

وی افزود: برای کاهش این معضل می‌توان با توجه به اینکه منازل مسکونی در سامانه املاک و اسکان ثبت شده است و همچنین مشخصات خانه‌ها (‌متراژ و تعداد اتاق خواب) نیز ثبت شده است، خانه های دو خوابه به خانواده‌های حداقل چهار نفره و خانه‌های سه خوابه به خانواده های حداقل پنج نفره اجاره داده شود.

این مخاطب خبرگزاری فارس در بیان مطالبه خود گفت: ‌در نظر گرفتن مالیات برای مسکن‌های خالی موجب می‌شود که این خانه‌ها با قیمت کمتر و به خانواده های چند نفره نیز اجاره داده شود.

‌محمود زرین‌ماه، تحلیلگر مسائل اقتصادی در ارتباط با مسئله اجاره خانه برای خانواده‌های پر جمعیت گفت: متاسفانه هم اکنون صاحبخانه‌ها به خانواده‌های پرجمعیت، خانه اجاره نمی‌دهند؛ دولت باید برای مالکانی که خانه‌هایشان را به خانواده های ۴ نفره به بالا اجاره می‌دهند، مشوق مالیاتی در نظر بگیرد.

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم می توانند به امضاکنندگان این پویش بپیوندند و با رسیدن امضاها به عدد 1000 و بالاتر، پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهیم داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *