فرمانداران همدان از طراحی سامانه معاملات مسکن برای حذف سوداگران خبر داد

همدان- ایرنا- فرماندار همدان با اشاره به افزایش بی رویه نرخ مسکن در این شهرستان و نارضایتی مردم، گفت: سامانه‌ای برای کنترل و نظارت بر معاملات مسکن در شهرستان راه اندازی به منظور حذف نقش واسطه ها و سوداگران از این بخش راه اندازی و فعال می شود.

به گزارش ایرنا، «محمدعلی محمدی» روز شنبه در کارگروه تنظیم بازار شهرستان همدان با موضوع نرخ مسکن، اظهار داشت: باید با تعریف مکانیسمی امکان برخورد قاطع و قانونی با سوداگران حوزه خرید، فروش، رهن و اجاره مسکن و زمین در این شهرستان فراهم شود.

وی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت مسکن در همدان گفت: فضای مجازی نباید مرجع و محل جولان واسطه ها و تعیین قیمت در حوزه اساسی ترین نیازهای مردم به ویژه مسکن باشد.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: خانه منشا آبرو و مأوای آسایش خانواده است و نباید خانواده ای باشد که برای تامین سرپناه از معیشت یا ضروریات زندگی خود بکاهد.

محمدی پیشنهاد داد سامانه ای با رویکرد تعیین قیمت کارشناسی برای خرید، فروش، رهن و اجاره مسکن و زمین تعریف شود تا بتوانیم شرایط را به خوبی کنترل و مدیریت کنیم.

او تاکید کرد: این سامانه باید با توجه به منطقه، قیمت، متراژ، سال ساخت، قیمت منطقه ای و امتیاز ساختمان با اعمال نظر ادارات صمت، مسکن و شهرسازی، اتحادیه و اتاق بازرگانی طراحی و تدوین شود.

فرماندار همدان افزود: با این کار ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی امکان نظارت بر معاملات حوزه مسکن بیشتر و آسانتر شده و زوایای پنهان سوداگری را در این حوزه حذف خواهد کرد.

به گفته محمدی، تا پایان فصل تابستان مطالعات اجرای این سامانه نهایی و به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ همدان رکورددار افزایش اجاره بهای مسکن در کشور است بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اردیبهشت ماه سالجاری، متوسط تورم نقطه‌ای قیمت اجاره بها در زمستان ۱۳۹۹ در کشور به ۲۸.۹ درصد رسید، این در حالی است که همدان با ۳۹.۴ درصد، بالاتر از تهران در رتبه نخست بیشترین افزایش قیمت اجاره مسکن در کشور قرار گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *