مشکل ۶۴۰۰ واحد مسکن مهر معارض‌دار پردیس حل شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مشکل 6400 واحد مسکن مهر معارض‌دار پردیس رفع شد، گفت: مشکل اصلی ما در پردیس واحدهای آماده‌ای هستند که مالکان، آن‌ها را به موقع تحویل نمی‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،حبیب‌اله طاهرخانی با بیان اینکه جدای از واحدهایی که عملیات اجرایی‌شان در سال گذشته آغاز شده است، مابقی مسکن مهر پردیس در سال ۹۸ به پایان خواهد رسید، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی ما در پردیس واحدهای آماده‌ای هستند که مالکانشان آن‌ها را به موقع تحویل نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته موفق به رفع مشکل نزدیک به 6400 واحد مسکن مهر معارض‌دار پردیس شدیم، گفت: خوشبختانه با این رقم تمامی کمبودهای ما برای متقاضیانی که به تعهدات مالی خود عمل کرده بودند، رفع شده و به ازای هر متقاضی یک واحد در دستور کار قرار گرفت که عملیات اجرایی برخی از آن‌ها در سال ۹۷ آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد افرادی که به دلیل عدم پرداخت تعهدات مالی از سامانه مسکن مهر شهر جدید پردیس خارج شده بودند، گفت: تعدادی از این افراد در حال حاضر به شهرهای پرند و هشتگرد منتقل شده و پروژه‌های با پیشرفت بسیار بالا و خوبی را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، بخش عمده‌ای از این مشکل در پردیس به دلیل خرید و فروش‌های دلال‌ها بوده که طبق مجوز شورای مسکن استان هزینه نگهداری از افرادی که دیر واحدهای خود را تحویل می‌گیرند، گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول در مورد علت ارزش‌افزوده قابل توجه مسکن مهر پردیس بیان کرد: مسکن مهر پردیس به دلیل نزدیکی مسافت و دسترسی مناسب، ارتباط منسجم و پیوسته‌ای با بازار مسکن در تهران دارد، به همین دلیل با افزایش حدود ۹۰ درصدی قیمت مسکن در تهران در سال گذشته شاهد این افزایش قیمت در پردیس نیز بودیم.

طاهرخانی در ادامه فعال‌شدن پروژه‌های مسکن مهر و اجرای قابل توجه خدمات روبنایی در سایت مسکن مهر پردیس را دلیل دیگر ارزش افزوده مساکن آن دانست و گفت: خوشبختانه در حال حاضر ۲۰ مدرسه در پردیس درحال ساخت و نزدیک به ۷ مورد در سال گذشته به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا همچینن تعداد زیادی مراکز محله، واحدهای تجاری، درمانی، کلانتری و مساجد در این شهر در حال ساخت است که ضمن بالا بردن ارزش محیط مسکونی، مردم و سرمایه‌گذاران را نیز امیدوار می‌کند که به تدریج با محیطی قابل سکونت با کیفیت مواجه خواهند شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *