واگذاری دو هزارو۷۵ واحد مسکونی مددجویی/ تخصیص مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مسکن در بودجه ۱۴۰۰

رئیس سازمان بهزیستی کشورگفت: با کمک دولت، سازمان برنامه‌وبودجه و اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مسکن خانوارهای تحت پوشش پیش‌بینی‌شده است.

واگذاری دو هزارو۷۵ واحد مسکونی مددجویی/ تخصیص مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مسکن در بودجه ۱۴۰۰
به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین واگذاری هم‌زمان ۲۰۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش که در چهل‌ویکمین سال تأسیس بهزیستی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با درود به روح شهدای انقلاب بویژه شهید فیاض‌بخش و همچنین فرزندان شهید بهزیستی، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند؛ هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یکی از موضوعات اصلی را توانمندسازی جامعه هدف برشمرد و افزود: بحث اشتغال و مسکن یکی از مهم‌ترین اصول توانمندسازی است. نهضت ایجاد و احداث مسکن برای جامعه هدف یکی از مبارک‌ترین فعالیت‌هایی است که امروز سای و جاری است که با کمک دستگاه‌های مختلف و همه ظرفیت‌های موجود این اقدام صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به بودجه محدود سازمان بهزیستی کشور برای احداث مسکن، گفت: این رقم امکان اجرای کارهای بزرگ را در احداث مسکن برای مددجویان محدود می‌کند، این در حالی است که کل بودجه مسکن بهزیستی ۶۵ میلیارد تومان است که باقیمت‌های هنگفت در شهرها و روستاها می‌توان تعداد بسیار محدودی مسکن احداث و واگذار کرد.

قبادی دانا، ادامه داد: بااین‌وجود از کمک همه ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کردیم؛ از ابتدای تأسیس سازمان بهزیستی کشور تاکنون ۱۴۲ هزار واحد مسکونی تسهیلگری شده است و در اختیار جامعه هدف اعم از افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار، فرزندان مستقل از مراکز شبانه‌روزی، خانوارهای دارای دو عضو معلول و بهبودیافتگان از بیماری اعتیاد است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۴۷ هزار و ۵۴۰ واحد واگذارشده است، گفت: ۳۳ هزار و ۸۹۴ واحد در دست احداث است به‌طوری‌که در سال ۱۳۹۷، ۱۳ هزار واحد، در سال ۱۳۹۸، ۱۵ هزار واحد در سال ۱۳۹۹، ۱۷ هزار واحد و در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۴۰۰ واحد واگذارشده است و امروز شاهد واگذاری ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی در ۲۹ استان کشور هستیم.

وی با اشاره به ارزش ریالی ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی واگذارشده، ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۱۰۰ میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض، ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیارد تومان شامل هزینه‌های معافیت از انشعابات آب، برق و فاضلاب بوده است.

قبادی دانا بابیان اینکه در حال حاضر ۱۶۹ هزار خانوار جامعه هدف پشت نوبت دریافت تسهیلات مسکن هستند، گفت: با کمک دولت، سازمان برنامه‌وبودجه و اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مسکن خانوارهای تحت پوشش پیش‌بینی‌شده است که ان‌شاءالله تخصیص پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی در پایان از کمک‌های شایان توجه وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه‌وبودجه، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه پاسداران و قرارگاه محرومیت‌زدایی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و انجمن خیرین مسکن‌ساز تشکر و قدردانی کرد و یادآور شد: با رایزنی‌های در دست اقدام در مشارکت وزارت راه و شهرسازی به‌زودی خبرهای خوبی را درزمینهٔ تخصیص زمین برای خانوارهایی که زمین و مسکن ندارند، اعلام خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *