۵۱۰ هزار نفر در کشور واجد شرایط دریافت اقدام ملی مسکن هستند

اصفهان – وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۱۰ هزار نفر در کشور واجد شرایط دریافت اقدام ملی مسکن معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن با بیان اینکه شهرهای جدید با ایده مرحوم کازرونی در سال ۷۰ در کشور پایه‌گذاری شد، اظهار داشت: همواره در این زمینه توجه ما به اجرای طرح‌های با کیفیت و آینده دار است و از این رو حاصل این اقدامات این است که امروز به ۲۴ شهر جدید رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما اجازه توقف در تفکر راه‌اندازی شهرهای جدید را ندادیم، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها با گونه‌ای شد که شهرهای جدید تنها برای خوابگاه نباشد و زندگی در آن جریان داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز ساز و کارهای اجرایی و نحوه پیمان‌ها و معاهدات کاری باید بدون وقفه دنبال شود، ادامه داد: این امر به ویژه در ساخت و سازها نکته کلیدی است همه فعالان در این زمینه باید مورد توجه باشد.

روند انعقاد قرار داد با پیمانکاران مسکن تغییر کرد

وی با بیان اینکه قراردادهای فیکس با پیمانکاران پایه گذاری اشتباه بوده که در وزارت راه و شهرسازی آن را حذف کردیم، گفت: باید روند به گونه‌ای باشد که در صورت عدم اجرای تعهدات امکان لغو قرارداد وجود داشته باشد.

اسلامی با تاکید بر اینکه ۵۱۰ هزار نفر در کشور واجد شرایط دریافت اقدام ملی مسکن معرفی شدند، گفت: متقاضیان را با توجه به ظرفیت معیشتی که دارند بررسی می‌کنیم چرا که به سامانه رفاه وصل شده‌ایم و برنامه‌ریزی‌ها منطبق با این تنظیمات انجام شده است.

استفاده از ظرفیت مردمی برای بهره برداری از اقدام ملی مسکن

وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن سعی داشته‌ایم از ظرفیت مردمی نهایت بهره برداری را داشته باشیم، ادامه داد: واگذاری زمین در این بخش به صورت گروهی بوده است و مردم استقبال خوبی داشتند وبا فعالیت شبانه روزی این طرح را اجرایی می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما تنها اجرای مقررات ملی ساختمان را در اجرای این پروژه‌ها نظارت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مجتمع سازی در کلانشهرها در طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار است، اضافه کرد: سهم وام بانکی نیز در این زمینه به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت تا سازنده فراغ بال بیشتری را داشته باشد.

در آزادراه‌ها با پیمانکاران مشکل داریم

اسلامی در ادامه در خصوص وضعیت راه‌های استان اصفهان نیز ابراز داشت: در حوزه آزادراه‌ها با شرکت‌های سرمایه‌گذار دچار مشکلات زیادی هستیم و در محور آزادراه اصفهان – کاشان این مشکل وجود دارد.

وی ادامه داد: محور مرغ ومحیار باید با ترافیک شهری همخوانی پیدا کند و باید مسئولان هر چه زودتر این وضعیت را ساماندهی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *