اخطار به واحدهای صنفی تولیدکننده تیرچه غیر استاندارد

قنبریان با بیان اینکه در پروژه های عمرانی باید از مصالح ساختمانی دارای پروانه استاندارد معتبر استفاده شود، به واحد های صنفی تولید کننده مصالح ساختمانی غیر استاندارد اخطار داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مرضیه قنبریان» امروز(28 آبان) در نشست شورای استاندارد استان به که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، اظهار داشت: توسعه و تقویت استاندارد بستر رونق تولید و تقویت فرصت اشتغال است.

 

مدیرکل استاندارد استان لرستان با اشاره به مواد قانونی و قوانین بالادستی از جمله قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، خاطرنشان کرد: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، آیین نامه نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری مصالح ساختمانی و … از جمله این قوانین است.

وی بیان کرد: در پروژه های عمرانی باید از مصالح ساختمانی دارای پروانه استاندارد معتبر استفاده شود و لازم است تمام دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به اقدام به موقع در خصوص مصوبات شورای استاندارد استان، اهتمام ویژه داشته باشند.

قنبریان اذعان داشت: اهمیت نظارت و کنترل فرآورده تيرچه خرپایی مورد مصرف در سقف هاي تيرچه بلوك، و نقش مهم این فرآورده در ایمنی و سلامت شهروندان ضروری است.

وی ادامه داد: اقداماتی از قبیل برخورد قانونی با واحدهای تولیدی متخلف که بدون اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام به تولید فرآورده مذکور می نمایند، و مواردی از این قبیل می تواند به صورت مداوم و با همکاری کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای ایمنی ساخت و ساز، موجب تامین ایمنی و سلامت شهروندان و دستیابی به توسعه پایدار شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، هم در این جلسه با اشاره به جدیت در پیگیری استاندارد سازی مصالح ساختمانی به ویژه تیرچه خرپایی گفت: بایستی به واحدهای صنفی تولیدکننده تیرچه خرپایی و خرپای تیرچه اخطار داده شود که حداکثر ظرف مدت دو ماه استانداردسازی فرآورده موصوف را از اداره کل استاندارد پیگیری نمایند.

امیری اظهار کرد: کلیه واحدهای تولیدکننده تیرچه خرپایی و خرپای تیرچه دارای مجوز، بایستی سیستم های نرم افزاری طراحی و ساخت تیرچه را تهیه کنند تا بتوان بر اساس آن امکان طراحی سیستمی و اعمال نظارت ناظرین برابر استانداردهای ملی موجود را حین طراحی و ساخت تیرچه فراهم نمایند.

 

گفتنی است استاندارد ملی تیرچه به شماره 1-2909 می باشد و فرآورده مذکور از مهر 1396 مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *