۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در ساوه پرداخت شد

محمد کاظم آب‌پیکر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شهرستان از محل وام بانکی ۱۴۰۲ برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۳۰۷ واحد سهم داشت که تاکنون این تعداد متقاضی به بانک معرفی شده اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه یادآور شد: هر واحد ۲ میلیارد ریال وام داشته که برای این متقاضیان سرجمع ۲۰۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین به متقاضیانی که اقدام به اخذ پروانه کرده باشند نیز یک میلیارد ریال تسهیلات متمم تعلق می گیرد که در این بخش نیز برای ۱۲۰ متقاضی هشت میلیارد ریال پرداخت شده است.

آب‌پیکر با بیان اینکه از ابتدای دی ماه پرداخت تسهیلات مقاوم سازی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی مساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر آغاز شده است گفت: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می شود و ۲۴ تا ۳۶ ماه تنفس برای آغاز بازپرداخت اقساط دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان تسهیلات از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نقش مهمی در ایجاد رغبت در مردم برای مقاوم سازی مساکن روستایی خواهد داشت، گفت: ساکنان تمام روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شامل آوه، غرق اباد و نوبران با مراجعه به بنیاد مسکن می توانند از این خدمت بهره مند شوند.

در آبادی‌های این شهرستان ۱۶ هزار واحد مسکونی وجود دارد که از سال ۱۳۸۴ تاکنون حدود ۶ هزار مورد شامل ۴۰ درصد از این واحدها مقاوم‌سازی شده است.

ساوه با ۲ بخش مرکزی و نوبران افزون بر ۲۴۰ روستا دارد که نزدیک به ۸۰ هزار نفر از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *