بهترین آجر برای دیوار چینی ساختمان کدام است؟

از گذشته تا کنون بسیاری از معماران و سازندگان برای ساخت و نمادهی به خانه یا ساختمان از آجر استفاده می کنند. یکی از مراحل مهم سفت کاری ساختمان، دیوار چینی بوده و انتخاب بهترین مصالح برای دیوار چینی اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل باید توجه بالایی در این مورد به خرج دهید تا ساختمان با کیفیت مطلوب ساخته شود. در این مطلب قصد داریم اطلاعات دقیقی در مورد انتخاب بهترین نوع آجر برای دیوار چینی به شما ارائه دهیم. با ما همراه شوید.

آجر دیوار چینی چیست؟

در ابتدا باید بدانید که دیوار چینی چیست تا بتوانید از متریال های مناسب برای ساخت دیوار چینی استفاده کنید. به کنار هم قرار دادن آجر ها و چیدن آن ها در جوار همدیگر، دیوار چینی گفته می شود. این دیوار را با استفاده از یک الگوی خاص می سازند که در آن آجرها با بالاترین مقاومت و استقامت ساخته شده اند. از همین رو مقاومت دیوار نیز به طور چشم گیری افزایش پیدا می کند.

دیوار چینی یکی از مراحل سفت کاری در ساختمان به حساب آمده و از گذشته تا کنون از ملات سیمان و ماسه برای ساخت دیوار چینی استفاده می شود. البته این ساخت و ساز، نوع سنتی چیدن دیوار است.

برای ساخت دیوار چینی باید از آجرهایی با اندازه و ابعاد استاندارد استفاده شود. یعنی شما نمی توانید انواع آجر نمای ساختمان را برای تولید دیوار چینی به کار ببرید. دیوار چینی باید جذب آب مناسب و بالایی داشته داشته باشد. به این دلیل که بتواند به راحتی به ملات چسبیده تا بتواند دیوار های محکم و مقاومی را به وجود آورد.

آجر مناسب برای ساخت دیوار چینی

شما باید از بهترین مصالح و بهترین آجر برای دیوار چینی استفاده کنید تا در نهایت دیوار مورد نظر استقامت بالایی داشته باشد. به طور کلی برای ساخت دیوار چینی، به مصالح زیر نیاز پیدا خواهید کرد.

معمار با توجه به نیاز ساختمان می تواند یکی از آجرهای توپر و توخالی را انتخاب کرده و به کار گیرد. این نوع آجر ها دارای ایعادی استاندارد، یکدست و مخصوص هستند که برای دیوارهای تقسیم کننده ساختمان و دیوار چینی باربر استفاده می شوند.

انواع آجر برای دیوار چینی

شما می توانید انواع مختلفی از آجرها را برای ساخت دیوار چینی انتخاب کرده و آن را به کار بگیرید. در ادامه انواع آن ها را برای شما نام بوده و شرح می دهیم.

آجر سفال دیوار چینی

آجر سفالی به نام های دیگر همچون آجر تیغه کشی و تیغه سفالی معروف هستند. یکی از مهم ترین مزایای این آجر ها، وزن سبک آن ها بوده که باعث می شود وزن کلی ساختمان و سازه پایین آید. از همین رو معماران این نوع آجر را برای ساخت خانه های چند طبقه توصیه می کنند.

آجر فشاری دیوار چینی

آجر های فشاری به آجر گری نیز شناخته شده و دارای وزن نسبتا بالایی هستند. این آجر ها در گذشته برای ساخت دیوارهای باربری کارایی داشتند؛ چرا که توان و تحمل بار سنگین در این نوع آجر ها بسیار بالا بود. آجر فشار در ابعاد 10*22*5.5 ساخته شده و معمار می تواند با استفاده از آن دیوارها را در قطر مختلفی تولید کند. شما می توانید از این آجر ها برای تولید دیوارهای 10، 20، 30 و 40 سانتی متری برای دیوار های باربری استفاده نمایید.

آجر قزاقی

این آجرها به آجر سنتی نیز معروف بوده و بعد از آجرهای خشتی و گلی معمولی، به عنوان قدیمی ترین آجرهای ایران به حساب می آیند. اگر با دقت به میراث فرهنگی و ساختمان های باستانی نگاه کنید، خواهید فهمید که از آجر قزاقی استفاده زیادی شده است. این آجرها به صورت استاندارد در سایز 10*20*5.5 تولید خواهند شد. این آجر ها در رنگ های مختلفی همچون آجر قزاقی قرمز اخرایی، آجر قزاقی زرد، نخودی و گلبهی به تولید می رسند. با استفاده آجر قزاقی می توانید دیوارهای چینی سنتی بسازید و به عنوان یکی از بهترین آجر برای دیوار چینی به حساب می آید.

آجر لفتون دیوار چینی

این آجرها به آجرهای 10 سوراخه و آجر بهمنی نیز شناخته شده و برای ساخت دیوارهای چینی بسیار مناسب هستند. آجر لفتون در دو نوع مختلف تولید می شوند که هرکدام از آن ها کاربردهای متفاوتی دارند. یکی از این محصولات برای ساخت دیوار چینی توکار و پشت کار استفاده خواهد شد. مدل دیگر آن نیز هم قابلیت ساخت دیوار چینی را دارد و هم می توان با آن 3 یا 4 طرف نمای ایجاد کرد.

بهتر است بدانید که آجر لفتون نما از آجر لفتون پشت کار، قیمت بیشتری داشته و از لحاظ نمایی زیباتر و مرتب تر هستند. آجر های لفتون پشت کار معمولا رنگ زردی دارند، درحالیکه آجر لفتون نما هم دارای رنگ قرمز و هم دارای رنگ زردی هستند، یعنی در هر دو رنگ تولید می شوند.

آجر نسوز دیوار چینی

معمولا برای ساخت دیوار چینی و کوره های صنعتی و همچنین در پروژه های لوکس و نمادار همزمان با دیوار چینی از آجر نسوز نما استفاده می شود. با این توصیفات می توان گفت آجر نسوز نما از بهترین آجر برای دیوار چینی به حساب می آید. این نوع آجرها در 4 نوع آجر نسوز مشکی، آجر نسوز شاموتی، آجر نسوز سفید و آجر نسوز سمیرم و در ابعاد 10*20*5.5 تولید به تولید می رسد.

برای خرید آجر چینی می توانید به یکی از سایت ها و مراکز معتبر در ایران مراجعه کنید. خرید از یک سایت مطمئن این اطمینان را به شما می دهد که محصول خریداری شده، کیفیت بالایی دارد. وندا یکی از سایت های داخلی بوده که انواع آجر دیوار چینی را به فروش می رساند. با مراجعه به این سایت می توانید لیست قیمت آجر قزاقی و دیگر آجرهای دیوار چینی را مشاهده کرده و سپس آن ها را سفارش دهید.

جمع بندی

امروزه یکی از روش های محکم کردن دیوارها، ساخت دیوارهای چینی در ساختمان های یک طبقه و چند طبقه است. چند نوع آجر مختلف برای ساخت دیوار چینی وجود داشته و شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. در بخش قبلی چند نمونه از بهترین آجر دیوار چینی را به شما معرفی کرده ایم، شما می توانید از سایت وندا یکی از آن ها را سفارش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *