جزئیات خرید سیمان برای مشتریان خُرد از بورس کالا

مدیر توسعه بازار فیزیکی بازار بورس کالا گفت: میزان خرید سیمان در بورس کالا حداقل ۱۰ تُن و حداکثر ۱۰۰ تُن است.

خبرگزاری میزان – جواد فلاح در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص جزئیات خرید سیمان از بورس کالا گفت: در این مدل گواهی سپرده کالایی سیمان انبار‌های شرکت‌های سیمانی را به عنوان انبار بورس کالا پذیرش کرده‌ایم و تاکنون ۲۶ شرکت سیمانی انبارشان در بورس کالا پذیرش شده و همچنان در حال پذیرش ۱۴ انبار دیگر هستیم.

وی افزود: سیمان در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هر هفته در تابلوی بورس کالا عرضه می‌شود و افراد با همان کد سهامداری می‌توانند خرید کنند.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بازار بورس کالا تاکید کرد: خریدار می‌تواند با پرداخت مبلغی به کارگزار وارد معامله شود البته سیمانی که از بورس می‌توان خریداری کرد حداقل باید ۱۰ تن باشد اگر تقاضای خرید کمتر باشد، امکان خرید در این بازار وجود ندارد.

فلاح با بیان اینکه بازار بورس کالا بازار عمده فروشی است گفت: ۱۰ تن برای سیمان عدد درشتی نیست و برای یک پروژه مسکونی خرید ۱۰ تن عدد بزرگی محسوب نمی‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در بورس کالا علاقه‌مند به عرضه میزان کمتر بودیم، اما مدل بارگیری و بسته بندی شرکت‌های سیمانی به شکلی است که نازل‌هایی که کیسه سیمان روی آن قرار می‌گیرد و کیسه از روی نقاله به روی ماشین حمل می‌شود و امکان کاهش ارتفاع این نقاله وجود ندارد.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بازار بورس کالا گفت: ظرفیت ماشین‌های حمل سیمان حداقل ۱۰ تن است و هر فردی که کد سهامداری داشته باشد می‌تواند خرید داشته باشد و حداکثر در هر جلسه معاملاتی افراد می‌توانند ۱۰۰ تن سیمان خریداری کنند و این سیمان تیپ دو و در کیسه‌های ۵۰ کیلویی است.

فلاح گفت: افراد با مراجعه به کارگزاری می‌توانند کد را دریافت و به صورت آنلاین اقدام به خرید کنند. نماد‌های معاملاتی هم در تی ام سی در زبانه بورس کالا، قسمت گواهی سپرده کالایی نماد‌های سیمان وجود دارد.

نحوه خرید سیمان از بورس کالا

وی در توضیح شرایط تحویل سیمان گفت: مشتری بعد از ثبت سفارش و خرید باید با کارگزار خود تماس بگیرد و اطلاعات مربوط به حمل را به کارگزار ارائه دهد و شرکت کارگزار خریدار، اطلاعات را به شرکت کارگزار فروشنده منتقل می‌کند و آن نیز به شرکت سیمانی انتقال می‌دهد.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بازار بورس کالا گفت: معاملات از ۹ آذر در حال انجام است و تاکنون ۱۶ جلسه معاملاتی انجام شده و حدود هزار خریدار به این روش سیمان خریداری کرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *