رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: طرح هادی ۱۳۷ روستا به بهره برداری رسید

همدان- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح هادی ۱۳۷ روستا با ۶۷ میلیارد تومان از اعتبارات دهیاری و ۲۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد به نمایندگی در روستای علمدار از توابع بخش مرکزی شهرستان نهاوند استان همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا «اکبر نیکزاد» روز جمعه در آئین بهره برداری از ۱۰۷هزارمین واحد بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان همدان در شهرستان نهاوند و روستای علمدار افزود: با توجه به کسب رتبه نخست شهرستان نهاوند در حوزه نوسازی مسکن روستایی این شهرستان آزمونه (پایلوت) افتتاح مسکن روستایی معرفی شد.

وی ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰میلیارد تومان هم قیر رایگان در اختیار بنیاد قرار گرفته است که به همراه سه هزار و ۱۰۰میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و سایر اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح هادی روستاها هزینه و اجرا خواهد شد.

نیکزاد اظهار داشت: مقرر است تا سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی توسط بنیاد مسکن عملیاتی و اجرایی شود که ۲۰۰ هزار واحد آن در روستاها و ۲۰۰ هزار واحد نیز در شهرها است.

به گفته وی در واقع تکلیف اجرای یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد از چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن که قرار است طی چهار سال احداث شود بر عهده‌ بنیاد مسکن قرار دارد.

نیکزاد در خصوص برنامه بنیاد در سال جاری برای بهره‌برداری از پروژه‌ها گفت: حدود سه هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال در شهرهای کشور به بهره‌برداری می رسد.

وی ادامه داد: حیطه مسئولیت بنیاد مسکن شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها است اما در طرح نهضت ملی مسکن در بعضی شهرهای با جمعیت بالاتر نیز فعالیت می‌کند.

نیکزاد با بیان اینکه علاوه بر ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ واحد شهری که به مرحله ساخت رسیده است ۱۹۰ هزار واحد روستایی نیز در دست اجرا است افزود: در این بخش تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت با نرخ سود پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رییس بنیاد انقلاب اسلامی یادآور شد: ۴۶ هزار واحد مسکونی نیز در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده در حال بازسازی یا نوسازی است.

نیکزاد در سفر یک روزه به استان همدان از طرحهای مسکن در دست اجرای شهر همدان بازدید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *