شاخص به ۱۶۰۰ هزار واحد نمی‌رسد/ آینده روشن سیمانی ها

انتظار عبور شاخص از مقاومت ۱ میلیون ۶۰۰ هزار واحدی در روزهای آتی دور از ذهن خواهد بود.
صدای بورس – مژده ابراهیمی؛ انتظار داریم شرکت‌های تورم محور عملکرد بهتری در هفته‌های آتی داشته باشند، همچنین باتوجه به فصل ساخت و ساز و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، به نظر می‌رسد شرکت‌های سیمانی با اقبال رو به رو شوند و گزارشات بهتری از این گروه منتشر شود.

فاطمه صادقی، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: پیش بینی می‌شود در هفته‌های آتی بازار در محدوده فعلی، یعنی زیر مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد، یک روز مثبت و یک روز منفی درجا بزند و تا حدودی شاهد چرخش اندک پول بین صنایع مختلف باشیم، ولی به طور کل روند معاملات خنثی خواهد بود.

وی افزود: آنچه که در این روزها علاوه بر سایر ریسک‌های موجود در بازار اهمیت دارد، موضوع قطع برق است؛ طبق اطلاعیه‌ای‌هایی که منتشر می‌شود انتظار بر این است که از نیمه دوم خرداد ماه شاهد قطع برق در صنایع باشیم که به طبع آن عملکرد شرکت‌ها در تولید تحت تاثیرگذار قرار خواهد گرفت. با توجه به آن که در فصلی هستیم که شرکت‌ها باید بالاترین میزان تولید و فروش را داشته باشند، این مساله در تولید محصولات و به تبع آن در فروش، سود و زیان شرکت‌ها اثر گذار خواهد بود چرا که شرکت‌ها باید حقوق، دستمزد و سایر هزینه‌ها را کامل پرداخت کنند، اما تولیدشان کمتر از ظرفیت خواهد بود.

صادقی بیان کرد: انتظار می‌رود در ماه‌های آتی گزارشات خوبی از شرکت‌ها منتشر نشود؛ مگر این که این ریسک رفع شود؛ ریسک دومی‌ که باعث می‌شود رشد شاخص با محدودیت مواجه شود، مساله نرخ بهره است. دولت درصدد انتشار اوراق جدید و به احتمال زیاد با نرخ بهره بالاتر است که باعث خروج پول از بازار سهام و ورود آن به بازار اوراق می‌شود که ریسک مضاعفی برای بازار به همراه خواهد داشت.

صادقی اظهار داشت: به طور کل انتظار داریم شرکت‌های تورم محور عملکرد بهتری در هفته‌های آتی داشته باشند، همچنین باتوجه به فصل ساخت و ساز و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، به نظر می‌رسد شرکت‌های سیمانی با اقبال رو به رو شوند و گزارشات بهتری از این گروه منتشر شود. در کل انتظار عبور شاخص از مقاومت ۱ میلیون ۶۰۰ هزار واحدی در روزهای آتی دور از ذهن خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *