مسکن نوساز متری یک میلیون تومان!

وام 100 میلیون تومانی بنیاد مسکن به محرومان بیش از آنکه واقعی و موثر باشد، نمایشی و بی فایده است.

به گزارش تحریریه، خبری درباره پرداخت وام مسکن به مستضعفین توسط بنیاد مسکن منتشر شد که نشان می دهد این نهاد تخصصی در عمل به وظایف انقلابی و فنی خود موفق نبوده است.

سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد که وام قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و به ساکنان این مناطق که تا کنون از وامهای بنیاد استفاده نکرده‌اند پرداخت می‌شود… قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است. بنابراین اقساط ماهیانه آن به حدود ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام(ره) و با هدف ساخت مسکن برای مستضعفان در اوایل انقلاب تشکیل شد که بررسی نقادانه عملکرد آن یک ضرورت است.

این نهاد نه تنها نتوانسته است مشکل مکن محرومان را در یک فرآیند 40 ساله حل کند، بلکه در استفاده از فناوری های نو نیز ناکام بوده و همچنان با آجر و سیمان دیوارکشی می کند که در جریان زلزله کرمانشاه تصاویر آن منتشر شد.

در شرایطی که قیمت ساخت هر متر مربع بنای مسکونی در کشور تقریبا 5 هزار تومان است، با وام 100 میلیونی که قرار است پرداخت شود می توان 20 متر مربع بنا ایجاد کرد. طبیعتا مردم مستضعف هم 400 میلیون تومان پول نقد اضافی ندارند تا یک بنای محقر 100 متری برای خود احداث کنند. گویی مدیران بنیاد مسکن گمان می کنند هزینه ساخت مسکن متری 1 میلیون تومان است!

نتیجه اینکه وام 100 میلیون تومانی تبلیغ شده بیش از آنکه عملیاتی و موثر باشد، نمایشی است و ثمره آن همان خواهد شد که مدیریت بنیاد مسکن در 40 سال گذشته به ارمغان آورده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *