نحوه قمیت گذاری مسکن ملی

وزارت مسکن می گوید واحد های مسکن ملی را بر اساس قیمت تمام شده تحویل متقاضیان می دهد و هنوز به قیمتی به عنوان نرخ مسکن ملی نرسیده است.

 

 

به گزارش کاماپرس، معاون وزیر مسکن می گوید قیمت متری ۲.۷ میلیون تومان اعلام قیمت نهایی نبود بلکه فراخوان ساخت بود؛ با توجه به نوسانات نرخ مصالح ساختمانی نمی توان از هم اکنون برآورد دقیقی از هزینه ها داشت و بازار آزاد تعیین کننده قیمت است.

محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مبلغ ۴۰ میلیون برای ثبت نام اولیه است. مابقی هزینه ساخت نیز با خود متقاضیان خواهد بود. تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

مسکن ملی متری ۳ میلیون؟

وی درباره قیمت متری ۳ میلیون تومان مسکن ملی که چند روز قبل از سوی بنیاد مسکن اعلام شد گفت: تمام تلاش دولت این است که قیمت تمام شده را پایین بیاورد ولی این به معنای این نیست که قیمت ثابتی را از هم اکنون برآورد و اعلام کنیم؛ زیرا اولا دولت این واحدها را نمی سازد و در دست بخش خصوصی است، دوما دولت تولید مصالح ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی از طریق بورس تامین می شود و بازار آزاد، تعیین کننده قیمت ها است. قیمت ۲.۷ میلیون تومانی که بر اساس هزینه های سه ماهه دوم استخراج شد اعلام قیمت نهایی نبود بلکه فراخوان ساخت بود که بر اساس فهرست بها تعیین شد.

بدین صورت که بر اساس ضرایبی که اعلام رسمی می شود آنها هم اضافه خواهد شد. هرچقدر پروژه زمان ببرد یا نرخ مصالح بالا و پایین شود روی این عدد تاثیر می گذارد. بنابراین نمی توان گفت که این عدد بالاتر یا پایین تر نخواهد رفت بلکه با توجه به شرایط بازار آزاد تعیین می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *