نوسازی ناوگان حمل و نقل و ساماندهی مسکن اولویت اصلی وزیر راه باشد

ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل و ساماندهی وضعیت مسکن باید از اولویت‌های اصلی وزیر راه و شهرسازی باشد.

رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این موضوع که وزیر راه و شهرسازی باید چه اولویت‌هایی را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: رستم قاسمی دارای تحصیلات مرتبط با وزارت راه و شهرسازی است و در گذشته نیز ثابت کرده که مرد میدان است و می‌تواند در این وزارتخانه بسیاری از مشکلات را حل کند. در وهله اول معتقدم وزیر راه باید مشکل مسکن در کشور را حل کند به طوری که همه مردم بتوانند به راحتی صاحب خانه شوند. باید تسهیلات مناسب را برای مردم در حوزه مسکن پیش‌بینی کند به طوری که ساخت مسکن به شکل انبوه و با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن بسیار بالا است و وزیر راه و شهرسازی باید این طرح را ساماندهی بهتری کند چرا که طرح اقدام ملی تأثیر زیادی در خانه‌دار شدن مردم دارد. قانونمند کردن وضعیت مصالح ساختمانی و نظارت صحیح روی قیمت آن می‌تواند مسکن‌سازی را رونق دهد.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، گفت: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، دریایی و هوایی نخستین کاری که وزیر مربوط باید انجام دهد نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل در این سه بخش است. وزیر راه به خصوص باید در نوسازی ناوگان هوایی و خریداری هواپیماهای جدید و تأمین قطعات مورد نیاز برای هواپیماهایی که نیاز به تعمیر دارند تلاش مضاعف کند که برای تحقق این امر باید روابط خوبی با همتایان خود در سایر کشورها بر قرار و روی کشورهای واسطه تمرکز کند.

فیروزی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود بازسازی جاده‌های کشور است که کیفیت خوبی ندارند و منجر به تصادفات زیادی می‌شوند. این جاده‌ها نیاز به بازسازی و تعمیر اساسی دارند. تا زمانی که جاده‌های مناسب و با کیفیتی نداشته باشیم، نه تنها میزان تصادفات جاده‌ای کاهش نخواهد یافت، بلکه کشور از منظر یکی از شاخصه‌های تعیین کننده توسعه اقتصادی، همچنان دارای نقص و کاستی خواهد بود. کمیسیون عمران مجلس می‌تواند با تصویب قوانین اصولی و رفع قوانین دست و پاگیر وزیر راه را یاری کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *