نکات مهم برای خریداران مسکن تهران در آستانه سال نو

به گزارش ساناپرس، به نظر می‌رسد در ماه آینده بستر لازم برای افزایش حجم معاملات با توجه به تنوع عرضه فراهم است. بازار مسکن امسال خیلی زود به استقبال شب عید رفته است و پایتخت در ایام منتهی به بهمن‌ماه با افزایش حجم عرضه روبه‌رو شده و به نظر می‌رسد در ماه آینده بستر لازم برای افزایش حجم معاملات با توجه به تنوع عرضه فراهم است. اما عرضه در حجم قابل قبول فقط شرط لازم رونق معاملات ملکی در شب عید است و شرط کافی نیست.

متقاضیان خرید مسکن به‌طور معمول برای مصون ماندن از عواقب تورم سال جدید، خرید ملکی خود را در ایام شب عید نهایی کنند.

هرچند تورم ماهانه ملکی در بهمن و اسفند نیز به‌طور معمول از اغلب ماه‌های دیگر سال بیشتر است؛ اما با این حال خرید در سال جاری از نگاه متقاضیان مسکن منطقی‌تر از موکول کردن آن به سال آینده است؛ به‌ویژه با توجه به اینکه فروردین‌ماه بازار مسکن به حالت نیمه تعطیل درمی‌آید و فرصت و حتی فایل در حجم قابل قبول

با این حال خریداران ملکی باید این گزاره را در جریان جست‌وجوی این روزها لحاظ کنند که قیمت‌ها به واسطه ورود به ایام شب عید «تند» شده است.

جست‌وجوگران ملکی باید قبل از اقدام به معامله در جریان ارزش واقعی املاک یک محدوده قرار بگیرند و این امر جز از طریق صرف وقت فراوان برای بازدید از فایل‌های مختلف امکان‌پذیر نیست. کسانی که قصدشان برای خرید ملک در هفته‌های آتی جدی است، پس از بررسی فایل‌های مختلف می‌توانند حدود ارزش آپارتمان مطلوب خود را برآورد و از اطمینان به قیمت‌های اعلامی اولیه پرهیز کنند.

برخی فعالان بازار مسکن می‌گویند قیمت تعدادی از فایل‌ها به حدی پرت است که حتی یک معامله نه با آن قیمت که با قیمت ۱۰ تا ۱۵درصد پایین‌تر از آن نیز در آن موقعیت مکانی انجام نشده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *