کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن در تهران/قراردادهای مسکن کشور ۷۲ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از افزایش ۷۲ درصدی قراردادهای مسکن کشور طی ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: قیمت مسکن در تهران، ۱۵ درصد کاهش یافته است.

 

 

 

مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آمار معاملات مسکن شهر تهران از ابتدای امسال تا 22 آذرماه اظهار کرد: از تاریخ اول فروردین 99 تا بیست و دوم ماه جاری 236 هزار و 669 فقره قرارداد (مبایعه نامه و اجاره نامه) در سامانه کد رهگیری ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در مبایعه نامه و اجاره نامه نیز به ترتیب شاهد رشد 44 و 20 درصدی هستیم افزود: در 9 ماهه سال گذشته کل قراردادهای مسکن شهر تهران 184 هزار و 721 فقره بوده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک به آمار قراردادهای مسکن کل کشور نیز اشاره کرد و افزود: از تاریخ اول فروردین 98 تا 22 آذر 98، 814 هزار و 573 فقره قرارداد در کل کشور ثبت شده این در حالیست که از مدت مشابه امسال کل قراردادها یک میلیون و 397 هزار و 521 فقره قرارداد در سامانه کد رهگیری ثبت شده است این تعداد حاکی از افزایش 72 درصدی قراردادهای مسکن طی 9 ماه امسال است.

قلی خسروی با اشاره به ثبات بازار مسکن گفت: ثبات در بازارهای اقتصادی باعث کاهش حدود 15 درصدی قیمت مسکن تهران شده است. این اتفاق در حالی روی داده که در شهر تهران قراردادها 29 درصد افزایش یافته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *