بارش‌های شدید فردا در خراسان‌های رضوی و جنوبی/سه‌شنبه آسمان ایران‌ آفتابی‌ است‌

بارش‌های شدید فردا در خراسان‌های رضوی و جنوبی/سه‌شنبه آسمان ایران‌ آفتابی‌ است‌

فردا شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود همچنین روز سه‌شنبه در اغلب شهرهای کشور آسمان صاف است.
بارش‌های شدید فردا در خراسان‌های رضوی و جنوبی/سه‌شنبه آسمان ایران‌ آفتابی‌ است‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، ‌با ادامه فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور امروز در استان‌های واقع در نیمه شرقی و جنوب کشور شاهد رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید موقت هستیم.

امروز همان‌گونه که از قبل اعلام شد شدت بارش‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، شرق هرمزگان و یزد است که احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی شده بود و در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

فردا فعالیت این سامانه محدود به نوار شرقی کشور و برخی مناطق کرمان و هرمزگان است و شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه در اغلب شهرهای کشور آسمان صاف است؛ ‌اوایل وقت سه‌شنبه در نوار شرقی کشور و همچنین اواخر وقت سه‌شنبه در ‌شمال غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در سواحل خزر روند افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و توفانی است.

آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۳ و ۱۱ درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر‌ماه ۹۷) تا هجدهم فروردین ماه سال جاری، ۲۵۸.۴میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال زراعی گذشته در این بازه زمانی ۹۰.۵ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۱۸۵.۴ درصد بیشتر از سال زراعی گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۸۵.۶ میلیمتر است که بارش سال جاری ۳۹.۲ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و هشتم سال زراعی متعلق به منطقه نهاوند در استان همدان به میزان ۱۲۶.۸ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۴۰ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه فیروزکوه در استان تهران به میزان‌ منفی ۱.۷ درجه سلسیوس بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *