هدف از اجرایی شدن کارت اعتباری مصالح ساختمانی چیست؟

به گزارش کارآفرین نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، فرشید پورحاجت افزود: در هفت سال گذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا بتوانیم تولیدکنندگان و سازندگان مسکن را به‌صورت مستقیم به تولیدکنندگان‌ مصالح ساختمانی با هدف کاهش قیمت، نزدیک کنیم.

وی اضافه کرد: دست‌به‌دست شدن مصالح ساختمانی و ادامه این فرایند از کارخانه تا واسطه و رسیدن به دست سازنده مسکن سبب می‌شود که شاهد تغییر و افزایش قیمت‌ها باشیم.

این فعال حوزه مسکن با بیان اینکه تولید و تأمین مصالح ساختمانی یکی از شاخص‌های بسیار مهم در تولید مسکن است، بیان داشت: نوسان قیمت در این بخش به‌طور قطع به بازار مسکن منتقل می‌شود.

دبیر کانون انبوه سازان به عوامل اجرایی نشدن کارت اعتباری مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل اصلی آن به ساختار بانکی کشور برمی‌گردد؛ سال گذشته مقرر شده بود که ۳۶ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی به حوزه مسکن اختصاص داده شود؛ اما به سرانجامی نرسید و انحراف بانک‌ها در این بخش موجب انتقاد دولت و مجلس شد.

پورحاجت لزوم نظارت بر بانک‌ها در اجرای قوانین را از دیگر دلایل اجرایی نشدن این کارت‌های اعتباری عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود که بانک‌ها قصور و کوتاهی خود را که رویه اشتباهی است و سالیان سال گریبان بخش تولید و کارآفرینی را گرفته، اصلاح کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه تولید، اظهار کرد: نظام بانکی این امکان را دارد که بخش تولید مسکن را در تمام بخش‌ها همراهی کند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به افزایش قیمت تمام شده تولید مسکن، گفت: تقاضای ما از دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که تسهیلات بانکی در حوزه تولید مسکن را افزایش دهند، چراکه تسهیلات به این بخش که امروز ۴۰۰ میلیون تومان است، جوابگوی نیاز بازار مسکن نبوده و باید این مبلغ اصلاح تا جهشی در تولید مسکن رخ دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *