چرا مالکان دنبال رهن کامل خانه هستند؟

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: مالکانی هستند که ناخواسته وارد بازار سهام می‌شوند و از مردم تقاضای رهن کامل ملک را دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اتفاقی جالب در بازار اجاره مسکن رخ داده است. بر خلاف سال‌های گذشته، مالکان خواهان دریافت «رهن کامل» هستند و مستاجرها تمایل به پرداخت اجاره ماهانه دارد. در این راباطه دنیای اقتصاد در گزارشی نوشته است: «برخی مالکان و مستجران علت این موضوع را بازدهی جذاب بورس می‌دانند.» برخی از تحلیلگران معتقدند که مستاجران بر خلاف همیشه، دیگر منفعت چندانی از اجاره‌نشینی در قالب قراردادهای رهن کامل دریافت نمی‌کنند.

در همین حال، یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که چرا مالکان دنبال رهن کامل هستند؟ به تجارت‌نیوز گفت: در این شرایط فضای عمومی کشور به سمتی هدایت می‌شود که سرمایه‌های مردم به سمت بورس سوق پیدا کند. در این میان مالکانی هستند که ناخواسته وارد بازار سهام می‌شوند و از مردم تقاضای رهن کامل ملک را دارند.

منصور غیبی افزود: در این شرایط که شاخص بورس منفی است. نمی‌توان اعلام کرد که دلیل اصلی دریافت «رهن کامل» از سوی صاحب خانه‌ها ورود این نوع پول‌ها به بورس است یا بالعکس این موضوع هم وجود دارد. اینکه مستاجران به جای «رهن کامل» خانه، مطالبه اجاره‌بها را دارند، این موضوع طبیعی است؛ چرا که در شرایط فعلی رهن کامل خانه نیز از سوی مستاجران سخت شده و از طرفی پرداخت اجاره‌های بالا نیز توان مستاجران را بریده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *