چینی‌ها برای پایین آوردن اجاره مسکن چه کار می‌کنند؟‌

استان گوآنگ دونگ که پر جمعیت‌ترین استان چین به شمار می‌رود، برای کاهش نرخ اجاره‌بها دست به اجرای یک سیاست زده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، استان گوانگ‌ دونگ که پر جمعیت‌ترین استان چین به شمار می‌رود، امروز اعلام کرد، قصد دارد در دو شهر بزرگ خود به نام‌های گوانگ‌ژو و شن‌ژن 10 درصد زمین‌های موجود را برای ساخت مسکن با اجاره ارزان اختصاص دهد.

این استان می‌خواهد از این طریق امسکن با اجاره ارزان فراهم کند، چرا که تقاضا برای مسکن به خصوص در میان جوانان به شدت افزایش یافته است.

قرار است در این زمین‌ها واحدهای مسکونی با حداکثر متراژ 70 متر ایجاد شوند و در اختیار جوانان و ساکنان جدید این شهرها قرار گیرند.

استاندار گوانگ‌دو گفته میزان اجاره‌بهای این واحدهای مسکونی هم باید نسبت به دیگر مناطق پایین‌تر باشد.

استان گوانگ‌دونگ چین به تنهایی 126 میلیون نفر جمعیت داشته و از آنجایی که شرکت‌های بزرگ نظیر هوآوی و تن‌سنت در این استان واقع شده بسیاری از جوانان و افراد جویای کار را جلب کرده است.

افزایش جمعیت و بهبود شرایط اقتصادی در این استان باعث شده تا قیمت مسکن در آن افزایش یابد و قشر کم درآمد از جمله افراد تازه فارغ‌التحصیل شده و تازه‌کار تحت فشار قرار گیرند.

در ماه آگوست مقامات استان گوانگ‌دونگ اعلام کردند که قصد دارند تا سال 2025، بیش از 740 واحد مسکونی بسازند که گفته می‌شود 222 هزار واحد از آن امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

در کنار دو شهر بزرگی که به آنها اشاره شد قرار است در شهرهای صنعتی بزرگ نظیر فوشان، دون‌گوان و ژونگ‌شان نیز پروژه‌های مشابهی برای تأمین مسکن ارزان قیمت اجرا شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *