فروش مسکن در آمریکا به پایین‌ترین رقم طی۹ سال و نیم گذشته رسید

فروش خانه در آمریکا در ماه مه به پایین ترین رقم طی بیش از ۹ سال و نیم گذشته رسید.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، فروش خانه در آمریکا در ماه مه به پایین ترین رقم طی بیش از 9 سال و نیم گذشته رسید. به این ترتیب انتظار می رود فعالیت در بازار مسکن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به خاطر اختلالات به وجود آمده از همه گیری ویروس کرونا به شدت راکد شود.

گزارش انجمن ملی دلالان معاملات ملکی در آمریکا نشان می دهد قیمت مسکن طی بیش از 8 سال گذشته، کمترین افزایش سالانه را داشته است. کاهش فروش خانه در حال حاضر نشان دهنده پایان قراردادهایی است که در ماه‌های مارس و آوریل امضا شد، یعنی زمانی که کل کشور در تعطیلی های اعمال شده برای مهار گسترش ویروس کرونا به سر می‌برد.

با توجه به افزایش بی سابقه درخواست ها برای وام مسکن طی چند هفته اخیر آنهم در بحبوحه نرخ های پایین رهن خانه، احتمالا  بازار مسکن در ماه مه بدترین شرایط خود را تجربه کرده است. اطلاعات هفته گذشته افزایش صدور مجوز های ساخت و ساز در ماه مه را نشان می دهد ولی حدود 20 میلیون نفر بیکار شده‌اند و عرضه مسکن همچنان راکد است.

کریس راپکی، اقتصاددان ارشد MUFG در نیویورک می‌گوید:« فروش خانه احتمالاً پس از رکود در تعطیلی های ناشی از همگی ویروس کرونا که از ماه مارس آغاز شد، دوباره رونق می‌گیرد ولی حجم بالای بیکاری و محتاط شدن مصرف‌کنندگان در مورد هزینه هایشان، احتمالاً فروش را محدود می کند. اقتصاد هنوز راه زیادی برای بهبودی کامل در پیش دارد».

فروش خانه در ماه گذشته میلادی 9.7 درصد کاهش یافت و به  نرخ سالانه 3.91 میلیون واحد رسید که پایین ترین رقم از اکتبر 2010 است. این سومین ماه یا پی کاهش فروش مسکن در آمریکا بود. اقتصاددان هایی که رویترز از آن‌ها نظرسنجی کرده پیش‌بینی می‌کنند فروش مسکن 3 درصد در ماه مه کاهش یافته و به 4.12 میلیون واحد رسیده باشد.

فروش مجدد خانه که حدود 90 درصد معاملات فروش خانه در آمریکا را تشکیل می‌دهد، در ماه مه 26.6 درصد پایین آمد که بیشترین کاهش سالانه از 1982 بود.

با سقوط فروش خانه در آمریکا، تقاضا برای خانه های ویلایی مخصوصاً در اطراف شهر افزایش یافته است. اقتصاددان ها عقیده دارند مهاجرت از مراکز شهری به حومه شهر باعث تسکین کمبود مسکن در شهرها می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *