مسکن روستایی کشور تا سال ۱۴۱۰ مقاوم‌سازی می‌شود

به گزارش ایرنا، اکبر نیکزاد عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری کردستان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: هدف اصلی امام خمینی (ره) از تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام احداث مسکن برای محرومان و اقشار کم درآمد بود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته چهارده هزارمین واحد ویژه خانواده‌های ۲ معلول و بیشتر تحویل شد، افزود: براساس تفاهم‌نامه ای که با بنیاد مستضعفان امضاء شده ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در ۳۱ استان کشور احداث می‌کنیم که ۱۰هزارمین واحد آن امروز در کردستان افتتاح و تحویل شد.

نیکزاد با بیان اینکه سهمیه کردستان احداث یک هزار واحد بود، گفت: تاکنون ۵۵۰ واحد مسکن محرومان در کردستان ساخته شده و تا آبان ماه سال جاری هم ۴۵۰ واحد باقی مانده هم تحویل داده می شود.

وی بیان کرد: بنیاد مستضعفان اعلام کرده از آبان‌ماه و بعد از اتمام سهمیه ساخت مسکن محرومان در این استان، احداث یک هزار واحد دیگر را هم در این منطقه آغاز می کنیم.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح هادی در کشور چهارهزار میلیارد تومان قیر هفته آینده مصوب می‌شود و با این اقدام تعداد زیادی از طرح ها را به سرانجام می رسانیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۴ هزار و ۵۱۰ واحد مسکونی توسط این بنیاد ساخته شده است، گفت: تا سال ۱۴۱۰ هم همه واحدهای مسکونی روستایی نوسازی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از درس‌های مکتب حضرت امام حسین(ع) آن است که در کاری که به ما محول شده به بهترین وجه عمل و خدمت کنیم، اظهار کرد: ما باید مراجعان و ارباب رجوع برتر و خود را خادم آنان دانسته و داشتن چنین ویژگی از ادب فردی است که در این مکتب اسلامی و دینی رشد کرده است.

رئیس بنیاد برکت در کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه های زیادی در حوزه ارتقاء راه روستایی و آب روستایی و مسکن محرومان و اشتغال در استان اجرا شده است.

علی خاوه‌ای ادامه داد: در مجموع تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان کمک های مالی و اعتباری و نیز اقدامات عمرانی بنیاد در استان انجام شده و از این میزان ۲۰۰ میلیارد تومان آن سال گذشته در استان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: احداث یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در استان برنامه ریزی شده که تاکنون ۵۶۰ واحد تحویل داده شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *