کوتاهی دولت قبل در ساخت مسکن عامل بحران بازار اجاره بها

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان بازار مسکن دهه نود را دهه نابودی بازار مسکن نام می‌برند، عدم ساخت مسکن در دهه گذشته موجب شده است تا اجاره بها به شدت افزایش پیدا کندو مستأجران نگران از ماه‌های آینده وضعیت این بازار هستند.

بحران‌های اجاره بها

در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر کانکس نشینی و پشت بام نشینی منتشر شده است و حتی نمایندگان مجلس نیز این اخبار را تأیید کرده‌اند و اعلام نمودند که این نحوه زندگی در شأن مردم ایران نیست اما رواج این بدمسکنی ها باعث شده تا مشکلات زیادی برای مستأجران ایجاد کند.

برخی مستأجران از منطقه‌ای به منطقه دیگری سقوط کرده‌اند و و این ریزش منطقه‌ای باعث شده تا مردم روی به اجاره‌های نامتعارف بیاورند و این نوع زندگی‌ها براساس افزایش تورم و عدم ساخت مسکن در زمان مناسب باعث شده تا چنین رخ دادهایی پیش آید.

جهش وحشیانه اجاره بها براساس تورم

مرتضی افقه، کارشناس اقتصادی در خصوص وضعیت اجاره بها به خبرنگار مهر گفت: در بخش مسکن جهش وحشیانه صورت گرفته است که اقشار متوسط دیگر نمی‌توانند خانه اجاره کنند چه برسد به خرید خانه بعید است که در کوتاه مدت بتوان مشکل مستأجران را برطرف کرد با توجه به تورم موجود در کشور بحران‌های اقتصادی یکی پس از دیگری خودنمایی می‌کند.

وی در ادامه افزود: بحران مسکن از یک دهه بی تدبیری ایجاد شده است و مهاجرت‌هایی که از روستا به کلانشهرها انجام شد و کانکس نشینی و پشت بام خوابی تبعات مهاجرت‌های روستا به شهرها است به جای اینکه روستاها را جایی برای زندگی کنیم مردم را از روستاها فراری داده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی در ادامه بیان کرد: باید استان‌های محروم مانند سیستان و بلوچستان، ایلام و.. را قابل سکونت کنیم تا مردم به جای کوچ به کلانشهرها در این شهرها زندگی کنند ۳۰ سال است که قرار شده تا محرومت زدایی صورت گیرد این راهکاری است که مهاجرانی که به کلانشهرها آمده‌اند به شهرهای خودشان بازگردند و مشکل کمبود مسکن در کلانشهرها برطرف شود و اجاره‌ها متناسب شود.

وی در ادامه در خصوص طرح‌های دولت برای کاهش اجاره بها نیز گفت: این طرح‌های کودکانه و غیر کارشناسی جوابگوی بازار مسکن نخواهد بود و این نشان از بی تجربگی مسؤولین در این بخش دارد دولت ساخت مسکن را انجام دهد تا مشکلات برطرف شود با راه اندازی سامانه و ورود خانه‌های خالی به بازار اجاره بها اتفاقی رخ نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مشکلات بازار اجاره بها یک شبه ایجاد نشده است که در کوتاه مدت برطرف شود، مردم برای مشکلات اجاره بها دست به کارهای نامتعارف می‌زنند و دولت نیز به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک می‌کنند. مشکلات اجاره بها با طرح برطرف نمی‌شود بلکه نیاز به ساخت مسکن است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *